Luister en ontdek welke gerechten op het menu staan in haar creatieve keuken.
----------
Deze aflevering gaat over:
- Ondernemers die met een ei zitten
- Een huisstijl en logo die je verhaal en persoonlijkheid weerspiegelen
- Tot rust komen in de kringloopwinkel
- Eten uit een kleurrijk kommetje als energieboost
Citaten:
- Ik heb dat verhaal nodig om geïnpireerd te geraken.
- Er komen dingen als er niet per se iets moet komen.
- We doen verder totdat het echt goed zit.
- Ik geloof erin dat het uw verhaal beter naar buiten kan brengen en de waarde van uw aanbod kan ondersteunen.
- De mensen die zo’n gesprek boeken zijn hongerig naar tips en feedback.
Volg Daisy op Instagram en LinkedIn
Op haar website kan je ontdekken wat ze maakt in haar creatieve keuken.
----------
Ik ben heel benieuwd wat je uit deze aflevering haalt.
Tag me of stuur een DM op Instagram: https://www.instagram.com/hanneloredhaene_slow_me_up/
Connecteer met mij op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/hanneloredhaene-slowmeup
Heb je een vraag voor mij? Mail me op [email protected]
Schrijf je in voor de nieuwsbrief om maandelijks een portie inspiratie te ontvangen.
Kijk je al uit naar de volgende aflevering? Abonneer je op de podcast door op “volgen” te klikken.
Music from #Uppbeat (free for Creators!): https://uppbeat.io/t/oliver-massa/brighter-daysLicense code: FIZUG8C1HIGG4YDW
Welkom bij Slow me up. Een podcast over bewuster leven. Ik ben Hannelore Dane, ervaringsdeskundige van Trag Leven en nodig je uit om samen met mij en mijn gasten te vertragen. Dat betekent stilstaan, kleine Abonneer je dan op Slow me up. Luister Abonneer je dan op Slow me up. Luister en laat je inspireren. Welkom bij een nieuwe aflevering van Slow Meub. Vandaag zit ik niet alleen in de studio. Ik heb Daisy het gezicht achter Studio Omelet bij mij. Zij is een grafisch vormgever en zij maakte haar creatieve keuken verschillende omeletten. Van omelet natuur naar een omelet Maison.
Zij serveert ook suggesties van de chef. Graag geef ik het woord aan Desi. Welkom. Dank u. Blij dat ik hier ben. Ik ben heel aangenaam verrast dat ik een
[00:01:23] Unknown:
cocin in mijn studio krijg. Ja inderdaad en nu ik moet zeggen in de echte keuken bak ik er mindere van maar creatief dat ligt mij wel. Jij tovert
[00:01:34] Unknown:
verschillende vormen van omeletten, van eieren om met een hele mooie kruiding. Hoe ben je er eigenlijk toe gekomen? Hoe ben jij tot Studio Omelet?
[00:01:44] Unknown:
Hoe ben je daarmee gestart? Ik ben eigenlijk afgestudeerd als vormgever en heb ook altijd in loondienst gewerkt als vormgever en bij mijn laatste job was er een reorganisatie. Dat was rond mijn veertigste verjaardag dus zo'n beetje op dat kantelpunt van goh wat nu? Zoek ik een andere job of welke richting ga ik uit en mijn werkgever bootloopbaanbegeleiding aan dat heb ik gedaan en daar kwam dan zo wel uit dat ik zo toch wat meer mijn eigen ding wilde doen zo in plaats van zo in een vaste structuur en altijd voor een werkgever en dan is het eigenlijk een beetje organisch gegroeid. Een collega die samen bij mij ontslagen was is dan gestart als zelfstandige en die had gevraagd van zou je voor mij geen logo kunnen maken.
Ja zo is een beetje de balant rollen gegaan en dan heb ik ook beseft van dat is iets dat ik heel graag doe dat ligt mij en doordat die project over iets langere termijn lopen leek mij dat ook heel haalbaar om alleen als freelancer te doen want ik moet zeggen zo bij die gedachte aan freelancer worden dacht ik ook wel van ik heb altijd in een team gewerkt nu alleen alleen al die deadlines opvangen en dat schrikt me wel af eerlijk gezegd maar door me te focussen op logo en huisstijl ontwerp zijn dat grotere projecten waardoor dat er niet elke dag een dwingende deadline is en waar ik ook niet elke dag mee voor tien verschillende klanten moet werken. En dat werkt goed voor mij.
[00:03:19] Unknown:
Je accent ligt inderdaad op logo en huisstijl
[00:03:23] Unknown:
en vooral van solo ondernemers en kleine bedrijven. Ja, de reden daarvoor is eigenlijk ook, ja, ik ben rustig van persoon en niet echt een springd veld of een grote prater en ik dacht van om zo echt naar grote bedrijven te gaan en die voorstellen te doen dat is een heel ander kader, een heel andere manier van werken. Bovendien werken zij vaak ook met communicatiebureaus wat ik ook begrijp omdat zo'n bureau heeft ook copywriters, videografen, fotografen dus dat is veel interessanter voor grote bedrijven. Ik vind het eigenlijk heel fijn om zo echt het verhaal achter een onderneming te horen. Dat zijn mensen die ook gestart zijn vanuit een passie of het idee van der missy reads en ik ga dat aanbieden.
Heel persoonlijke verhalen ook en dat is gewoon super om te vertrekken van zo'n passie van een mooi project. Ik vind dat heel ja ik zeg altijd zo van zonder eigen omelet. Ik heb ook wel die die brandstof nodig dat verhaal om daar geïnspireerd te geraken en er iets leuk van te maken. Want je vernoemd het ook zo. Jij bent ervoor ondernemers die een plan hebben
[00:04:37] Unknown:
en die ook met een y zitten.
[00:04:39] Unknown:
Ja, inderdaad. Ja, ik merkte dat zelf, mezelf want ik heb altijd in loondienst gewerkt met dan ondernemend te worden van ja, uw eigen zaak, dat ligt ook heel dicht bij jou. Dat is dus ja, echt uw eigen project. Een soort van kindje als je het zo wilt bekijken. Heel persoonlijk. Ik vind het eigenlijk mooi dat ik mensen kan helpen om daar een uitstraling voor te bedenken eigenlijk. En ik blijf ook dicht bij dat verhaal omdat dat eigenlijk al supermooi is. Dus ik vind het ook wel belangrijk om dat te respecteren en zo niet iets te maken om mijn eigen ding daar te hard in door te drijven. Zo. Ik Ik vind dat ei is er en dan klopt het ook want persoonlijk vind ik dat je moet uitstralen ook je eigen waarde en enzo dus dat werkt alleen maar als je dicht bij dat verhaal blijft.
Voor mij toch. Ik kan ervan meespreken want in januari
[00:05:38] Unknown:
hebben we elkaar voor de eerste keer ontmoet in een heel gezellige koffiebar in Heijst op de Berg. Daar heb jij geluisterd, heel veel geluisterd naar mijn verhaal, naar wat aan mijn passie is, wat ik wil doen met Slow me up en in een volgende e-mail, dat weet ik nog goed, kon je in het kleinste detail weergeven waar dat er speciale accentjes konden gelegd worden. En zoals dat je zegt je wil je eigen niet opdringen maar je hebt wel heel veel gevoel voor detail of gevoel om het verhaal helemaal te omvatten
[00:06:15] Unknown:
op een grafische manier? Ja, dat is mooi om te horen. Dat is natuurlijk moeilijk om over uzelf te zeggen, maar ja, blijkbaar lukt mij dat wel goed inderdaad om mij in te leven of om te begrijpen waar mensen naartoe willen. Dat lukt meestal vrij goh ja ik vind het ook heel leuk om te doen en in zo'n kennismakingsgesprek luister ik inderdaad vooral omdat dat is voor mij daar komen ook veel ideeën uit trouwens voor ontwerpen dan is er zo niet echt ruimte vind ik zo voor zo heel gerichte vragen. Dat vind ik niet fijn om dan direct wel mensen te bombarderen met van die marketingtermen van wat is uw Why en uw USP en zo dat allé dat vind ik persoonlijk niet zo fijn maar ik laat wel graag mensen vertellen vanuit hun enthousiasme zo gewoon een beetje uit de losse pols omdat ik vind dan krijg je ze echt ongefilterd zo die goesting en waarom ze het doen en dat is heel waardevol.
[00:07:17] Unknown:
Want je stelt inderdaad geen vaste vragen tijdens ons eerste gesprek maar al snel bleek dat er wel een klik was tussen ons wil ik verder gaan dan kreeg ik een uitgebreide vragenlijst waarop dat ik aantal vragen mocht beantwoorden zoals wat doe je op je vrije dag. Ik had er mij geen idee kunnen bij voorstellen welke vragen dat erin zouden staan maar ik denk bij een groot communicatiebureau of marketingbureau weet ik niet of dat die vraag erin gekomen was. En op die manier zie ik toch Daisy dat je ook weer dat persoonlijke heel erg wil weerspiegelen
[00:07:55] Unknown:
in een logo of in een huisstijl. Ja, ik heb nu eigenlijk nog niet zo in een vragenlijst van een groot communicatiebureau gezien dus ik kan het niet meer zekerheid zeggen. Maar die vraag zit erin omdat ik vind zeker als soloondernemer ben je letterlijk het gezicht achter uw bedrijf en de markt is, alleen, er zijn heel veel mensen die opzie dus soortgelijke dienst of product aanbieden en dan eigenlijk het enige waar dat je u kunt mee onderscheiden is uw persoonlijkheid en uw aanpak uiteraard. Ik vind dat wel heel belangrijk om daarnaar te informeren bij mensen en daar dan elementen mee in het ontwerp te steken.
[00:08:37] Unknown:
Ik heb nu al gedeeld hoe dat voor mij als klant voelt om met jou samen te werken. Heb jij een bepaalde structuur van het proces dat je zegt van kijk, dat zijn allemaal stappen van kennismaking tot afleveren van
[00:08:50] Unknown:
logo. Ja, dus inderdaad. Eerst is er een kennismakingsgesprek, dat is altijd vrijblijvend want uiteraard het is best dat er een soort van klik is langs de twee kanten. Daarna maak ik dan een offerte op maat en als mensen zich daarin kunnen vinden dan gaan we verder met de vragenlijst. Ik hou die vrij beknopt, want vaak hebben mensen die oefening ook al gemaakt hé. Van wie is mijn doelgroep? Dus we alleen we gaan daar kort op in. En En als ik nog extra vragen heb, dan stel ik die nog wel, maar het is niet de bedoeling dat dat wel een soort van examen is dat alleen ik wil eigenlijk mensen een beetje ontzorgen zo. Ik heb zoiets van ja ik kan mij wel inleven en ik begrijp meestal wel waar ze naartoe willen dus met die vraag heb ik in principe genoeg en dan stemmen we die lijst nog een keer af door te bellen of even samen te komen en dat zit dan vooral zo in die kleine nuances. Soms zegt iemand van ik wil een fris kleurenpalet maar wat dat voor ene persoon fris is of ik wil een strakke vormgeving en dan gaan we zo eventjes dieper in van wat betekent voor jou strak of welke kleuren zijn er tinten dicht in gedachten om zo dat even af te stemmen en dan kan het ontwerpen eigenlijk beginnen. Ik begin altijd op papier te tekenen dat voelt voor mij ik dacht eerst van toen ik startte mijn studio Mallet van is dat niet ouderwets of je gaat dat niet raar overkomen maar nu heb ik dat eigenlijk helemaal omarmd omdat ik daar ook toffe reacties op krijg. Ja en ik schets meestal des avonds omdat overdag vind ik moeilijk de tijd dan is het voornamelijk opvolging van projecten computerwerk, offertes maken, ja alles wat er komt bij kijken. Overdag ben ik ook meer meer gestresseerd eigenlijk. Des Avonds ben ik rustiger. Ja, we zitten dan met gezien in de zetel en ze weten dan ondertussen thuis dus ik heb eigenlijk altijd mijn schetsboek vast en ik kijk mee tv en ik schetste er wel. Ik ben rustig en dan komen er ook ideeën. Tegenover als ik overdag heb ik zo meer het gevoel van elk uur dat ik er nu in steek moet er in resultaat ook uitkomen. En dat is eigenlijk geen goed uitgangspunt om beginnen te schetsen. Ik weet ondertussen, ik heb al heel veel projecten mogen doen er komt altijd wel iets. Er zijn ook avonden dat ik denk van goh ja het zijn alleen maar misbackssel er alleen daar komt niks uit want dan de volgende avond komt er wel een tof idee dus ik schets zo'n aantal avonden door totdat ik genoeg potentieel heb genoeg verschillende invalshoeken om uit te werken digitaal.
[00:11:23] Unknown:
Creatieve potlood dat komt eigenlijk gewoon des avonds zonder dat je iets bepaald doet. Het is niet dat je een bepaalde flow moet geraken door iets te doen. Nee deze schudut nu echt haar hoofd. Dus het is echt gewoon gezetten we in de zetel, de televisie staat op en het komt.
[00:11:41] Unknown:
Ja, ik geloof er op zich ook niet in want ik denk dat sommige mensen hebben zo een idee van creatievelingen die moeten wachten tot dat er een idee uit de lucht valt. Maar persoonlijk, ik geloof daar niet in. Ik geloof er echt in dat dat komt door te schetsen. En vaak is dat in het begin ook niet echt iets dat je denkt van goh, daar zit potentieel in. Maar ik merk hoe langer dat ik dat doe of dan de volgende avond komt er wel iets leuk. En het is vooral eigenlijk ik kan dat niet echt verklaren dat dat komt maar zo des avonds in de zetel is het zoiets van er moet niks.
Er moet ook niet per se iets komen en ja dan komen er dingen hé. Tegenover we voor overdag. Ik heb wel een bedrijf dus dan denk ik van elk uur moet hier wel productief zijn of zo en des avonds heb ik dat niet en dat werkt voor mij het beste. Ik vind het ook leuk om te doen en het is ook niet dat ik elke avond schets of dat tot heel laat is. Ik vind het fijn en ik kijk er wel op mijn tv dus win-win.
[00:12:48] Unknown:
Over het ontwerp op papier dat kan ik alleen maar beamen dat vond ik zelf ook iets magisch. We krijgen al veel minder post of toch veel minder papieren post en dat vond ik iets fantastisch. Die stuurde dan een e-mail. Ik heb het ontwerp op de bus gedaan. Dan was het afwachten want ik zei ja, in Limburg zijn we meestal iets later met de post maar het viel wel goed mee en dan kreeg ik in de raad zo'n stevige enveloppe open. Dat was dan niet soms de post half weg open op de operator dat ik weet van oké het is reclame ofzo, maar hiervoor was echt de tijd dat ik mij zette aan tafel, dat ik echt bekeek van en dan kan ik kijken van dat is het eerste ontwerp, ja die kleuren, fantastisch moodboard.
Dat vind ik heel heel leuk dus dat zou ik zeker zeker aanhouden want een mail in uw mailbox of een enveloppe opent u in uw handen. Dat zijn twee allemaal andere zaken en de persoon via wie ik bij jou terecht ben gekomen, Annelies, die had mij dat ook al gezegd van dat is heel leuk. Je krijgt echt een ontwerp op papier. Dus ik zou het alleen maar aanmoedigen om dat te doen. Op die manier heb je echt als ondernemer nog meer voeling met je logo, nog meer voeling met je huisstijl en dan weet je van kijk ja, inderdaad dit ben ik of dit is mijn bedrijf en ik wil die richting uitgaan. Ja, dat is wel heel fijn om te horen dat je dat zo ervaren hebt. Het is inderdaad ook mijn bedoeling,
[00:14:21] Unknown:
een loonontwerp is een investering. Ik besef maar al te goed dat dat voor ondernemers een hele hap uit hun budget is. Ik vind dat mensen ook al wat in de watten gelegd mogen worden. Ik vind dat leuk om te doen en zo'n moodboard op papier en dan de schetsen op papier met verschillende invalshoeken. Het komt allemaal samen. Het werkt voor mij handig. Mensen appreciëren het wat heel belangrijk is natuurlijk en daardoor kan ik ook eigenlijk verschillende invalshoeken tonen want soms vinden mensen een schets op zich wel leuk maar klopt het niet helemaal met hun verhaal of zeggen ze van ja, ik zie er iets anders in en dat resoneert niet helemaal en als dat dan al helemaal digitaal uitgewerkt wordt, ja, is dat voor mij ook meer arbeidsintensief dan een schetsronde al een keer af te stemmen van gaat dat in de goede richting En ik probeer die schetsen wel mooi uit te werken dat mensen er ook wel kunnen doorkijken en ook al kunnen zien van Zo kan het worden Ik zeg het al eens niet allemaal zo op voorhand bedacht of een strategie Dat is een beetje organisch gelopen zo
[00:15:32] Unknown:
Misschien zoals de beste dingen zeker. Maar dus het werkt op papier. Ja. En het zegt veel meer dat gewoon vlug een screenshot of zo die doorgestuurd wordt en dat je dan snel snel bekijkt. Dat was alleszins een dikke win voor mij.
[00:15:47] Unknown:
Dat is wel heel leuk om te horen. Ik hoor ook wel van mensen, ik weet niet of dat bij jou was, ik hoor soms van mensen van we hebben het aan de keukentafel bekeken en dat is ook gewoon veel handiger dan dat je op een scherm moet kijken of ik heb het op mijn tafel gelicht of even op de muur gehangen en er een paar keer voorbij gelopen zo, gedurende een paar dagen om te zien van welk ontwerp trekt mijn aandacht. Ik denk dat dat ook wel logisch is dat je misschien er een beetje kunt aan wennen of het zo samen En ik bezorg ze ook wel digitaal ook hé, dus het is eigenlijk allebei. Maar ik zeg er wel bij in de mail van als je kunt wachten wacht even op de papieren, doe die eerst open zo. Ja, ik vind dat zelf ook het leukste.
[00:16:37] Unknown:
En voor de luisteraar, we zijn nu aan het spreken over mijn huisstijl, over mijn logo. Binnenkort wordt dat allemaal bekend gemaakt. Ondertussen heb ik een fotoshoot gedaan met dan ook de kleuren met de huisstijl erbij in verwerkt want dat vond ik ook wel heel leuk dat je ook een aantal tips had gegeven. Misschien kan je zo'n setting erin verwerken. Dus je denkt niet al van ik moet enkel dat logo en die huisstijl doen maar je denkt ook verder van ja, oké, wat wilt die klant nog meer? Misschien kunnen we dit en dat en zo en zo. En dat vind ik wel fantastisch. Elke mail dan kregen we weer nieuwe ideeën, Dat was er gewoon bonk op zoals we hier in Limburg zetten. Je wist perfect waar dat ik naartoe wou met mijn bedrijf en ik denk dat dat ook vooral was omdat je zo goed geluisterd had en ook dat je een vertrouwd gevoel gaf van in het begin en dat ik gewoon mijn ei kwijt kon bij jou. Dat ik gewoon kon zeggen van waar dat op stond. De eerste keer dat ik een fop kreeg, dat was zo goed als goed maar dan was dat nog niet helemaal perfect volgens mijn buikgevoel en toen zei je, dat was een heel geruststellende e-mail, toen zei je van kijk, we doen verder totdat het echt goed zit. En dat vond ik wel heel geruststellend en al snel bleek van dat je mij begreep voor mij was het vooral moeilijk ik heb geen grafische ervaring en voor mij was vooral moeilijk om de juiste termen te kunnen vinden om te zeggen hoe ik het zag terwijl ik zelf niet wist wat ik precies wilde.
En dat is natuurlijk ergens. Je moet elkaar zoeken. Ik ben nu met mijn handen aan het bewegen. Je moet ergens een punt komen dat je op dezelfde golflengte zit en niet alleen van verstandhouding maar ook dat grafische element en dat was voor mij helemaal nieuw. Dus ik ben blij dat ik met niemand in zee ben ingegaan als jou die echt het persoonlijke verhaal heel belangrijk vond en dat er niet zomaar een strak gebeuren was die enkel via e-mail ging en enkel een aantal termen over marketing en communicatie want dan ging ik volledig dichtgeklapt zijn omdat het voor mij soms wat overweldigend was of oncomfortabel
[00:18:58] Unknown:
omdat ik echte league was. Mhmm. Mij hebt mij daar heel, heel goed in begeleid. Ik vind dat gewoon super belangrijk. Ik vind het ook eigenlijk evident om op een zo naast elkaar samen te werken, dat er zo niet iets is van ik ben de expert en ik ga nu iets zeggen hoe hoe dat moet. Dat vind ik echt helemaal niet kunnen. Zoals we gezegd hebben, we vertrekken van dat ei en dat is is de kern van het verhaal. Ik vind het belangrijk om inderdaad die correcties te doen totdat je op dat punt bent van nu klopt het, Dat was eigenlijk wat ik bedoel En ik begrijp ook dat dat voor mensen moeilijk is om dat uit te leggen want dat is ook niet evident hé. Soms mist je iets maar kun je zo niet echt de vinger erop leggen van wat dat juist is of meer een een bepaalde vorm maar je kunt het zo niet echt beschrijven Dus het is soms een beetje zoeken Ik vind dat heel mooi dat ik dat vertrouwen krijg van mensen dat zij weten van Oké, we gaan nu even herbekijken en het komt wel goed. En ik vind het van mijn kant ook heel belangrijk om dan even te zeggen van Het komt ook echt goed, ik snap waar je naartoe wilt. Bezorg je van nieuwe voorstellen. Ik kan me wel voorstellen dat mensen misschien, ik denk dat ik dat zelf zou doen als ik bijvoorbeeld Stel dat ik teksten zou laten maken door een copywriter of zo en die een tone of voice zou misschien niet helemaal zijn, zoals ik mij voorstel.
Ik snap ook wel dat je denkt van: ja Het is niet helemaal zoals ik het mij had voorgesteld en dat moet nog aangepast worden, maar ik heb eigenlijk heel graag dat mensen dat gewoon zeggen. Heel graag zelfs, want ik hou echt niet van rond de pot gedraaid. Heel graag dat mensen gewoon zeggen van Ik mis nog de after-aft, ik zou dat aangepast willen zien. Of ik kan het niet goed beschrijven, maar ik zoek eerder die uitstraling. Ik vind dat fijn om zo te werken. Ook omdat uiteindelijk de mensen voor wie ik werk zitten een beetje in hetzelfde schuitje als mezelf. Ik besef heel goed hoe dat niet evident is om eruit te springen met uw bedrijf dat het ja soms een harde markt is of hoe zeg je dat Ik wil er oprecht ook alles aan doen die uitstraling Ik zeg altijd een huisstijl maakt niet dat je je zaak gaat werken of niet.
Zeker niet. Ik geloof er wel in dat ze het uw verhaal beter naar buiten kan brengen en de waarde van uw aanbod kan ondersteunen. Dus dat is eigenlijk iets waar ik in elk project op let. Dat dat effectief ook gebeurt. Omdat Dat is ook zo leuk dat je ergens iets kan bijdragen aan mensen in hun droom en hun zaak en dat je daar een stukje, ja, mee kan vormgeven. En ik vind het ook, want ik heb echt, ik heb mij zo geamuseerd met uw vragen luisteren. Dat was, het was officieel de langste die ik ooit heb gekregen, maar ik vond het echt zalig. Ook mensen zijn heel open en dan denk ik, mij, dat is eigenlijk toch een cadeau dat ze dat hier willen vertellen, durven vertellen. Dat zijn geen staatsschermen, maar het is toch soms een persoonlijk verhaal of zo dat erin zit. En dan Ja, dan pruiks ik me wel gelukkig dat mensen dat durven vertellen. Dus ja, het is echt heel fijn om te doen.
[00:22:37] Unknown:
Ik herinner mij nog enkele antwoorden. Ik denk dat dat was van waar word je blij van? En dan dat ik zei van huppelen vind ik heel erg leuk en dan denk ik dat er nog een aantal andere gekke dingen zijn. Ik wil het gerust voor de luisteraars opzoeken, misschien in een aflevering wel eens delen. Dat was leuk, bijvoorbeeld ook het feit dat ik kon zeggen van ja, ik kan vloeken in het Grieks. Dat lijkt iets heel onnozel, maar ja, ik ben daar ooit op uitwisseling geweest. Voilà, ik heb dan leren vloeken, dat is een elementje en ik denk dat bij mij de rode draad is, dat heb ik ook verschillende keren aangehaald, bij mij is het altijd met een hoek af, figuurlijk, want ik heb graag leuke kommetjes, leuke tassen, liefst niet met een hoek af, Maar bij mij mag het altijd zo'n klein beetje atypisch zijn, niet met de volledige kudde mee, niet zoals dat iedereen het doet maar op mijn eigen manier. En dan zeg ik altijd mijn hoek af. Dat klinkt niet altijd zo fantastisch.
Ik denk als je mijn vragenlijst inderdaad in je achterhoofd houdt, Daisy, dat inderdaad blijkt dat ik niet gewoon de doorsnee ondernemer ben of de doorsnee persoon is die zegt van oké, ik doe dat zo en zo omdat het zo moet. Nee, ik had altijd wel een keer afvragen van wil ik dit echt? Kan dit wel dienen of is dit wel wat dan me dichter bij mijn doel brengt of zo? Maar er stonden ook een aantal leuke vragen op. Jij had er ook bijvoorbeeld wat gevraagd en die vraag wil ik aan jou stellen. Hoe ben je en vooral wat typeert jou?
[00:24:08] Unknown:
Ik denk wat mij typeert, dat is dan ook van wat ik hoor van wat mensen zeggen. Ik straal bereikbaar rust uit, maar ik ben eigenlijk helemaal niet rustig, dus dat is echt een contradictie. Ik ben echt een stresskip, maar er aan gewerkt en dat lukt mij wel om om wat meer die nervositeit zowat te bedwingen. Maar ik vind rust wel belangrijk, dus dat is wel iets Maar ik heb dat ook nodig en wat ik zoek. Dus ja, wat mij typeert Ik denk inderdaad, die rust, dat luisteren Ik vind dat ook heel fijn luisteren. Ook dat gewoon tijd nemen voor mekaar. Ik denk ik ben rustig qua persoon introvert ook maar ik heb zo eigenlijk wel zo'n zoet kantje maar dat ziet ze meestal van binnen. Zo thuis durft dat er zo al eens meer uitkomen. Maar zo niet echt in gezelschap.
Ik word echt blij zo van van kleur, van grappige teksten. Dat is echt iets waar ik van oplaat. Zonder kleur zou ik echt niet winnen. Ik heb dat soms zelfs zoiets, want ik ben zo nogal melanchol is en dan denk ik, ik ga gekleurd bloesje knallen vandaag en dat gaat dan na zondag een dag worden. Dus ons huis is ook heel veel kleur en ik word er echt elke dag blij van.
[00:25:29] Unknown:
Dat zeggen ze ook hé. Je moet je niet kleden zoals dat je voelt, je moet je kleden zoals dat je wil voelen. Dus stel dat je wel een dikke deal bijvoorbeeld wilt binnenhalen als ondernemer, dan moet je niet gewoon je gay's broeken handen en je sneakers, dan doet je kleedje aan, je hakken en dan gaat je zo helemaal mooi rechtop staan, dan gaat je zo uw klant recht aankijken en die gaat dat gewoon voelen van wow, amai, what power terwijl dat je eigenlijk dezelfde kennis hebt als die persoon met die jeansbroegen die sneakers. Want de uitstraling, de energie denk ik dat dat ook belangrijk is, dat je dat gewoon kan doorgeven, meegeven en dat die denken van wow, ik wil iedereen wel toch in een binnen team zitten.
[00:26:11] Unknown:
Ja, ja, dat snap ik inderdaad. Dat is inderdaad, dat is het totaalpakket hé. En ik denk als je u goed voelt in wat je gedraagt of gewoon in het algemeen, Dat je dat effectief ook uitstraalt en kleur helpt mij daar wel
[00:26:26] Unknown:
bij. Kleur helpt jou dan voor de energie maar voor het rustig worden, wat helpt jou daarbij? Ik heb graag stilte, dus ik zet heel zelden de radio op thuis.
[00:26:38] Unknown:
Dat is wel tot ergernis van mijn huisgenoot want die hebben wel graag de radio. Het is meestal, ja, als ik thuis ben, gaat die radio af. Of ja, het is wat geven en nemen of een beetje stiller. Ik luister ook wel graag naar muziek maar als ik aan het werken ben of zo, afhankelijk soms als het zoiets repetitief is, dan zet ik zowel wel achtergrondmuziek maar meestal heel stil. Dus stilte zoek ik op, Natuur ook. Ik ga graag wandelen als ik merk van oei, het stresskipgehalte is wat hoog. Dan ga ik eens even een Turken wandelen en dat helpt dan wel. Ik heb ook denk ik vorig jaar ben ik daarmee gestart merkte ik wel zo dat ondernemerschap ik vond dat niet evident omdat we zoveel ballen in de lucht moeten houden.
Veel dingen waren nieuw want ik was natuurlijk dat grafische, daar was ik eigenlijk mint bang voor. Ik dacht ik heb al veel projecten kunnen doen, ik heb bagage, wat watertjes door sommen, dat lukt mij wel. Maar het is dan inderdaad die marketing jezelf verkopen, administratie, al die andere dingen die erbij komen kijken dat mij zowel stress gaf En ik merkte op een bepaald moment van het is niet meer zo leuk zo. Die stress neemt zo toch wat teveel de bovenhand. Ik kon dat ook moeilijk afzetten. En ik had het dan met de huisarts besproken en die zei dan ja, misschien is zo ademhalingstechnieken iets voor u, ben ik bij een hele goede kinesist balans bij ons in het dorp die daarin gespecialiseerd is, zo aanmaningstechnieken en dan bleek dat mijn ademhaling wat hoog zat Dus dan heb ik zo Ik heb veel wat sessies gedaan want adem je denkt hoe moeilijk kan het zijn?
Ja, daar heb ik wel echt serieus aan respect hé. Ik vond het echt om zo de juiste techniek, om dat lager te krijgen. Ik dacht echt van dat gaat hier niet lukken. Ik heb verschillende sessies nodig gehad eerder dat dat zo echt wat lager kwam. En ik vond dat fijn omdat dat praktisch was want ik heb niks tegen het spirituele. Ik denk dat ik ook wel een beetje spiritueel ben. Maar ik heb ook wel graag zoiets dat je kunt vastpakken zo. En deze was zo. En ik voelde ook eigenlijk direct het verschil. Zelfs al ging het nog niet zoals ik het wou. Ik voelde mijn traject wel rustiger worden. Dat heb ik dan zo'n traject gedaan, verschillende sessies gedaan totdat je dan op een gegeven moment eigenlijk dat er gezegd wordt van je hebt het onder de knieën, je kunt het nu zelf Dat is wel iets wat ik eigenlijk ik zou het elke dag moeten doen maar slechte punten.
Stom mij want het kost mij een kwartlijke tijd maar ik probeer het probeer het wel eigenlijk een dag te doen. Dataalt mij zo eventjes zo precies van de trein zo. En dat is gewoon bewust in en uit te ademen en die ademhaling laag proberen te krijgen en dan dat maakt mijn hoofd wel leeg en dan dat is zo een rustpuntje in de dag Dus dat is iets dat voor mij werkt en verder ja, ik ga graag naar de Kringkel. Ik ga weer dat, want jij deelt ook die liefde voor kringloopwinkels dus daar kom ik ook tot rust.
[00:29:39] Unknown:
En waar je woont, een Heist op den Berg, dat is daar. Een paradijselijke kringloopwinkel. Inderdaad. Ik heb het geluk om bij de bron te wonen.
[00:29:49] Unknown:
Misschien was dat ook de reden om in huis te gaan wonen. Ik ga zeker meegespeeld hebben want ik ben oorspronkelijk van een paar dorpjes verder. Nu ik moet zeggen ik heb dat als kind ook wel gedaan. Gingen we met mijn ouders naar de rommelmarkt en en mijn papa die nota er ook zo van om zo te decoreren, wat stillevens te maken, zo met oude dingen, dus ik heb dat wel wat meegekregen. Op mijn eerste job dat was ook die bijna-krinkel en dan gingen we met de collega's soms ook onder de middag zo eventjes naar daar. Zo is dat eigenlijk een beetje aangewakkerd. En nu in huis, het is eigenlijk ja, dat is ook win-win hé. Ik ben een keer buiten. Ik vind dat fijn om die verschillende dingen te zien. Dan ben ik echt, dan vergeet ik als en ik zit ook mijn gsm op stil. Ik kijk gewoon. Ik pak wel geen mandje meer mee. In het begin deed ik dat, maar dan laat ik daar eigenlijk altijd teveel in dan dat ik echt mode had. Dus ik pak nu, ik pak geen mandje. Ik kijk gewoon en als er echt iets is dat ik denk van ja, dat kan ik thuis gebruiken of daar word ik blij van en dat zijn dan vaak dingen die ik ook effectief kan gebruiken, een mooi kommetje of of iets van servies of een vaasje of een leuke mandje of zo kleine dingen. Of een tof boek, het hoeft ook niet altijd vintage of zo te zijn. Ik vind dat fijn, de Kringel. En ook het idee, het idee erachter hé inderdaad, want wij kopen zoveel nieuwe dingen.
Dat is gewoon, dat is allesinants. Ik ga nu niet zeggen dat dat bij mij de hoofdreden is, maar het is Ik vind het mooi, het is een sociaal project. Het geeft mensen kansen op de arbeidsmarkt, het is laagdrempelig, je kunt daar gewoon in hun jogging binnen stappen als je dat wilt. Niemand spreekt die aan, je kijkt gewoon. Dat is echt zo'n rustpuntje. En ik ga twee keer in de week zo op woensdag en op zaterdag. En als ik dat niet heb kunnen doen, ik mis dat echt, hè. Ja, doe ik heel graag.
[00:31:49] Unknown:
Wij delen in de raad die interesse voor kringloopwinkels. Juist op den Berg ben ik toen geweest na ons gesprek. Goh jou fantastisch. Maar in geel vind ik de kringloopwinkel ook heel mooi en ik ga ook graag in Heeuze Zolder. Die is nog ietsje mooier dan Sint-Ruiden of Hasselt. En mooier is gewoon ja, er zijn een aantal zaken die mij dan triggeren. Ik vind het ook leuk in één bepaald kleedje dat ik altijd aan heb, dat is tweedehands, dat mensen zeggen wauw zo leuk en dan denk ik je zou eens moeten weten. Of de bedanke tafel, die heb ik ooit gekocht voor één euro in geel.
En ondertussen gaat hij al meer dan tien jaar mee. Ik vind altijd leuk dat is ook weer dat gegeven mijn hoek af. Het moet niet Nee, het mag niet perfect zijn vind ik. Het is veel leuker om iets met een verhaal te hebben. Het kan ook iemand iets moois kopen, iets nieuws en dat je cadeau geven, dat is ook een verhaal. Maar het feit dat je daar gewoon rondloopt in een kringloopwinkel, meestal heb ik geen idee wat ik aan het zoeken ben. Momenteel zat er enkel nog een leuke jeansjas op mijn echt lijstje. Voor de rest zie ik wel wat er ook mee afkomt. Maar het feit dat je onder kan rondlopen en dat puur een aantal elementen zijn van wanneer dat er iets binnengebracht is, wanneer dat er iemand de moeite heeft gedaan om iets binnen te brengen in de kringloopwinkel zelf of op een containerpark dat dan later naar een kringloopwinkel wordt gebracht en dat jij net op dat moment aan het kijken bent in die rekken, ja, dat is gewoon fantastisch en dat springt er dan zo uit. Een mooi tasje. Ik heb ooit een tasje gekocht in Hasselt en ik denk enkele jaren geleden en enkele weken geleden heb ik in heusezolder hetzelfde tasje gevonden. Dus heb ik eigenlijk het duo nu. Dus nu kunnen we mijn man en ik samen koffie drinken uit hetzelfde tasje. Zo mooi.
En zo zijn er van die kleine gelukjes die je toch wel even doen springen. En ik denk inderdaad ook die kleine gelukjes, bij mij is dat ook zo het kleurtje in mijn dag dat je zegt van goh, het is even iets leuks want het kleur dat moet denk ik niet altijd letterlijk zijn. Het zijn zonder gewoon positieve dingen dat je zegt van dat vind ik echt wel heel
[00:34:05] Unknown:
leuk om te doen. Absoluut, dat hoeft zeker niet. Het is wat u blij maakt, hé. Dat kan iets klein zijn, hé, een plant of, zoals je zegt, een leuk tasje ofzo, dat kan een heel verschil maken hé. En ik denk door daar zo aandacht voor te hebben, onze vorige vakantie waren we We gaan eigenlijk altijd naar Frankrijk en dat was echt een heel tof huisje. Dat was heel tof ingericht, zowaar retro, ook veel kleur. Dat heeft mij echt geïnspireerd om zo dat die sfeer zo thuis ook zo nog wat meer mee te pakken. En ik had dan ook in de kringloopwinkel zo van die Arcoschaaltjes, zo van dat mooi enmeral het groene glas gevonden. Als ik zo denk van het is misschien wel een mindere dag eet ik mijn ontbijt uit zo'n kom ik en zo.
Allee of ook geboren. Het is niet altijd maar een mindere dag maar dat dat is zo onnozel, maar dat kan mij zo echt een boost zien, want het is ook een beetje wachten ervan maken. Dus dan, dus precies of dat soort shift in uw mindset zo. En dan denkt je ook zo nog wat terug aan vakantie.
[00:35:15] Unknown:
Je bent grafische vormgever, maar als ik het goed hoor, dan ben je toch ook iemand die graag speelt met decoratieve elementen, met kleuraspecten in huis.
[00:35:27] Unknown:
Ja, ja. Nu, we hebben echt geen Instagram-huis. Die bubbel moet ik al direct doorprikken. Nee, ik vind het ook moeilijk voor om het zelf het is een beetje hetzelfde als zo mijn eigen logo heb ik ook heel lang op geploeterd voor anderen gaat dat sneller en zo is dat in huis ook zo. Maar ik vind dat niet altijd makkelijk om zo dingen te combineren plus ja, gewoon natuurlijk ook niet alleen, dus soms ook qua compromissen sluiten. Ik ben zowel gevoelig aan sfeer en dat hoeft daarom niet per se bijvoorbeeld als we op vakantie gaan, dat hoeft niet per se mijnenstijl te zijn. Ik vind het wel tof als er dan een eigen touch aan gegeven wordt, als het zo heel net heel rustig of heel overdreven of heel roze of zo ik kan dat wel appreciëren gewoon omdat die eigenheid erin zit Ja, het zo thuis gezellig maken Ja, dat is een work in procre zij dat, dat is ook tof zo want ik heb dat soms als ik dan zo thuis kijk dan denk ik nog veel werk of het kan nog beter maar onlangs kwam er dan iemand op bezoek en die zei dat is hier tof en krijg gezellig en dan denk ik: je bent ook zo misschien wel wat streng voor uzelf en een huis is ook om in geleefd te worden hé. Ik denk, want wij hebben ons huis echt lang geleden al gekocht, meer dan twintig jaar geleden, dus dan dan hebben we ook keuzes gemaakt die ik nu niet meer zou maken en ja, het is moeilijk om opnieuw een vloer te leggen of zo, dat zijn direct al structurele werken, Maar ik probeer dat ook los te laten. Ik vind ook wel dat we een fijn huis hebben maar dat het zo echt een Instagram-muis is, dat hoeft misschien ook niet.
[00:37:12] Unknown:
Maar een huis met hier en daar een kringloopgelukje en kleurrijke accentjes, dat klinkt toch heel leuk en ik denk dat het belangrijkste is van een huis dat is eigenlijk gewoon maar een hoop bakstenen en wat ramen wat het eigenlijk een gezellige thuis is voor degenen die er wonen. Inderdaad,
[00:37:31] Unknown:
het hangt ook vanaf hoe je leeft en dat je, bijvoorbeeld bij ons, we hebben een kat, ik zou dat moeilijk vinden om een spierwitte zetel, een stoffen zetel of zo. Dat zijn keuzes die wij niet kunnen maken want dat is moeilijk mijn dier of misschien dan als je elke dag stofzakt of dat vol plaids enzo ligt, er mag geen geleefd worden en alles moet niet krasvrij zijn en zo. Ja, mag ook een hoekschnaf zijn.
[00:37:59] Unknown:
Ooekschnaf zijn. Je vertelde al in het begin van het gesprek dat je in de echte keuken met de potten en de pannen dat je daar weinig van pakt. Maar in jouw creatieve keuken heb je wel toch een aantal lekkere gerechten op de muur staan. Mijn aanbod is drieleledig
[00:38:19] Unknown:
dus ik heb twee huisstijl pakketten erop staan. Een omelet natuur die bestaat uit een logo in alle versies. Dus dat is een icoon, horizontaal en een compacte versie. En een kleurenpalet. Dan heb ik een uitgebreider pakket, daar komt het ontwerp van een naamkaartje bij, social media, sjablonen en lettertypes. Dus dat is dan eigenlijk de omelet Maison. Maar op zich elk project is anders. Eigenlijk is het altijd maatwerk. Mensen zeggen dan soms van 'dat heb ik niet nodig, maar ik wil graag dat erbij' of 'kunnen we kijken naar die optie' Ik vind dat ook heel belangrijk om op maat te werken En die nomelle Natuur die zit erbij omdat ik snap als ondernemer het is veel, het is ook een website, het is foto's, een boekhouder, alle zoveel zoveel kosten die er komen bij kijken. Er zit ook een basispakket met mijn doel.
Ja, letterlijk dat mensen al een fijne basis hebben en als ze een beetje handig zijn dan kunnen daar zelf ook wel verder op bouwen Dus dat wil ik er ook zeker in, want ik zou het ook niet leuk vinden om zo enkel over zo groter of of mensen met waar dat budget minder een rol speelt, vinden dat wel fijn om voor ander projecten ook wat aan tegemoet te kunnen komen. Want vaak zijn dat eigenlijk altijd. Die passieprojecten
[00:39:45] Unknown:
zijn gewoon superleuk om te doen. En op uw menukaart had je ook nog suggesties van de chef en dat vind ik altijd heel interessant ook als je in een restaurant bent. Je weet nooit niet wat dat je kunt verwachten als je het leest. Je vraagt het dan. Dus nu vraag ik ook aan u.
[00:40:02] Unknown:
Wat is de suggestie van de chef? De suggesties van de chef is eigenlijk een nieuw aanbod. Dus dat staat er nog wel een aantal maanden op. Ik merkte dat mensen soms geen nood hebben aan een huisstijl, aan een echte ontwerp door mij gemaakt, maar wel zelf aan de slag zijn gegaan. Zo'n keer feedback willen om te kijken. Ik denk bijvoorbeeld, ik heb dat zelf ook gedaan toen ik startte met Studio Mallet. Ik had ik heb zelf mijn webteksten geschreven omdat ik dat ook wel graag doe, maar ik vond dat niet makkelijk. En dan heb ik dat ook met een copywriter zo samen bekeken van hoe komt dat over Is dat duidelijk? Is dat helder? Zijn er aanpassingen? Spreek ik zo niet te veel in beeldtaal? Want daar moet ik ook wel mee opletten, met die omelet dat mensen denken van ja het gaat hier echt ook wel over huisstijlontwerp en zij heeft me er echt super goed mee geholpen.
Dat is eigenlijk het idee wat ik ook doe. Dus mensen die zeggen van ik heb al een huisstijl, ik heb een website, ik heb social media maar ik wil daar zo eens een keer met een frisse blik naar kijken of ik mis bepaalde dingen. Mijn kleuren zitten misschien helemaal goed. Het oogt misschien minder strak als ik zou willen of ik heb het gevoel dat de informatie niet duidelijk genoeg naar voren komt. Dat zijn eigenlijk heel uiteenlopende vragen en dan kijken we daar samen naar Dat is wel iets wat ik voorbereid want zo adhoek vind ik dat heel moeilijk Dus ik kijk dan mensen geven dan aan waar dat ze specifiek willen naar kijken. Dat kan zijn de website, dat kan social media zijn, kan drukwerk zijn dat ze gemaakt hebben of ook in het algemeen.
Er zijn ook ondernemers die zeggen van ja, ik heb een verhaal maar hoe krijg je dat die je vertelt op social media? Welke beelden passen daarbij? En dan steek ik ook een moodboard in elkaar. Dat laat ze, vind ik trouwens, heel leuk om te doen. Ja, dat is heel uiteenlopend en dat is ook een uitdaging voor mij. Ik vind dat wel tof om zo na te denken van wat zou hier nu ervoor zorgen dat dat vooral zo versterkt wordt want dat is eigenlijk de bedoeling. Het is zeker niet de bedoeling, dat kan ik misschien nu hier ook even zeggen, om zo alles met de grond gelijk te maken. Zo ben ik ook niet als persoon, want mensen hebben er ook heel veel tijd en liefde en het is ook van hun. Dus ik vind dat ook heel belangrijk dat dat blijft. Tegelijk zeg ik wel op een voorzichtige constructieve manier als ik dingen zie waarvan ik denk van ja, ik denk dat het op een andere manier dat het dusaakt een goede zou komen. Dan zeg ik dat ook wel. Het is fijn, de mensen die zo'n gesprek boeken, Ik vind dat enthousiasme wel fijn. Die hebben zoiets van kom maar op.
Vertel hier maar wat je zie. Die zijn letterlijk hongerig, hongerig naar tips, feedback en dat werkt voor mij de beste. Zo mensen die die het een beetje willen opentrekken, die een open geest hebben en die zoiets hebben van zeg maar wat je ziet en ik pik er wel uit wat voor mij past. En tijdens het gesprek stemmen stemmen we dat ook wel af, want het is niet dat dat gewoon een stort voelt. Tips is, ik toets dan ook wel af van kun je daarin vinden. Als mensen dan zeggen van ja, in dat gedeelte wel, want dat toch minder, dan zoeken we ter plaatse zo nog even een tussenoplossing eigenlijk. Dus dat is heel leuk om te doen. Het is voor mij ook een fijne afwisseling tussen de huisstijl opdrachten.
Ik heb ze het gevoel, het houdt mij vriezen ook. Ja, ik vind dat een heel toffe wisselverwerking. Als
[00:43:42] Unknown:
de luisteraar eens wil weten hoe dat zijn of haar LinkedIn-profiel Instagram, facebook-website, de nieuwsbrief, de naam kaartjes, hoe dat die eigenlijk overkomen en dat die eigenlijk in overeenstemming staan met het verhaal dat die persoon wil overbrengen, dan kan die u contacteren voor een suggestie aan de chef. Ja, ja, klopt.
[00:44:08] Unknown:
Meer informatie staat op de website. Ik heb het idee dat daar wel duidelijk is uitgelegd. Daar staan ook welke thema's aan bod kunnen komen. Dus ja, dat kan zeker. En het is wel het handigst denk ik en dat is meestal ook wel zo dat er een soort van uitgangspunt is oftewel is het dat mensen iets hebben van ja, we zijn al tevreden maar zo nog niet helemaal, we missen precies nog iets. Oftewel is het starters die zeggen van ik heb alles in elkaar gestoken zelf, ik wil zo'n keer een helikopter dat er eens iemand naar kijkt. Dus het is heel uiteenlopend wat dan ook weer tof is. Heel leuk om te doen.
[00:44:48] Unknown:
Ja, klinkt inderdaad fantastisch je even schoon kan laten zien van wat je al gedaan hebt zelf maar dat een expert haar ongezouten mening toch kan geven. Ik denk dat dat wel heel veel waard is voor een ondernemer om te weten van of dat alles wat je uit of dat dat wel goed
[00:45:07] Unknown:
ontvangen wordt, die boodschap. Het is ook heel herkenbaar voor mezelf ook. Als je zo zelf heel dicht op je verhaal ziet, zie je soms ook zelf niet meer van wat zijn nu mijn troeven komen die genoeg visueel uit de verf Komt er hier naar voren? Mijn persoonlijkheid komt dat duidelijk naar voren? En ik denk als buitenstaander dat dat makkelijker is om dat te zien en dat dan in combinatie met mij dat ik gewend ben om in beelden te denken, in beelden te zien en ook wel een marketing achtergrond heb. In zo'n gesprek komt eigenlijk alles samen.
[00:45:44] Unknown:
Ik heb de omelet in mijn zoon gekozen dus ik kan helaas niet voor een suggestie van de chef maar ik ga het wel zeker in de show notes noteren waar dat de luisteraar jou kan vinden. De website is eigenlijk het meest volledige. We zijn bijna aan het einde gekomen van deze aflevering. Is er nog iets wat je wil delen met de luisteraar of waar het de luisteraar jou een plezier mee kan doen?
[00:46:11] Unknown:
Die vraag had ik niet zien aankomen. Ik hoop dat het voor iedereen boeiend was om naar te luisteren. Dat hoop ik alleszins. Ja, ik vond het fijn om te doen, want het was de eerste keer eigenlijk dat ik in een podcast het wel raar is om zo naar uw eigen stem te luisteren. Dat gaat vreemd zijn. Het is het is tof hé en we zitten hier naast mekaar. Ik zie ook dat jij ook enthousiast praat, ook enthousiast luistert is, dat is wel een heel tof concept en ja, een mooie manier om iets over Studio omelet te vertellen hé. Dus heel blij dat ik hier mocht zijn.
[00:46:47] Unknown:
Ik vond het heel leuk dat je de uitnodiging hebt aanvaard toen ik jou uitnodigde, heb ik dat ook omkaderd als zo'n logo en een huisstijl. Dat was niet over één nacht ijs dat dat gegaan is. Dat heeft verschillende weken moeten rijpen, staan sudderen. Zowel bij jou als bij mij waren er af en toe momenten waar we even moesten nadenken van hoe willen we hier verder of wat kan er nog aan gecorrigeerd worden. Dus dat was inderdaad echt vertragen, keuzes maken en dan gewoon daarvoor gaan en binnenkort genieten van die mooie huisstijl. Het logo, ik kan het al bijna gewoon zelf tekenen, maar binnenkort gaat de luisteraar dat ook zien. Dus wordt binnenkort bekend gemaakt. Ik ben heel blij dat je uitlegt wat jij allemaal in jouw creatieve keuken maakt. Ik wens je nog een hele fijne dag.
[00:47:42] Unknown:
Dank u wel.
[00:47:43] Unknown:
En ook bedankt aan de luisteraar om te luisteren. En ga maar even kijken op die website van Daisy voor suggesties van de chef Want ik ben er zeker van dat er ook iets voor jou in zit. Tot volgende week. Dag. Bedankt om te luisteren naar deze aflevering van Slow Meub. Kijk je al uit naar de volgende aflevering? Klik op volgen of abonneer je op dit kanaal zodat je geen enkele aflevering mist. Ik vind het altijd leuk als ik een berichtje of e-mail krijg van een luisteraar. Laat even weten wat jij van deze aflevering vond of stuur een vraag die je hebt voor mij of een gast. Tot de volgende keer.
Introductie en welkom
Ontmoeting met Daisy van Studio Omelet
Daisy's carrière en het ontstaan van Studio Omelet
Logo en huisstijl voor solo ondernemers
Het proces van kennismaking tot ontwerp
Papieren ontwerpen en klantbeleving
Persoonlijke benadering en klantgerichtheid
Rust vinden en omgaan met stress
Interieur en decoratie
Creatieve keuken en aanbod van Studio Omelet
Suggesties van de chef
Afsluiting en dankwoord