In deze aflevering verwelkom ik Britt, een inspirerende vrouw die vrouwelijke ondernemers begeleidt bij het opbouwen van een 'souldriven movement'.
Deze podcast gaat over werk - niet alleen als 'je job', maar vooral weg van het collectieve narratief over werk vandaag. We hebben het over de uitdagingen van impact maken vanuit bezieling en ambitie, en hoe je trouw kunt blijven aan jezelf in een wereld vol ruis en verwachtingen.
Het gesprek raakt thema's als moed, eenzaamheid, en de noodzaak om jezelf te reguleren en te omringen met een ondersteunende tribe.
We bespreken ook de rol van systemen zoals human design en hoe je deze kunt inzetten zonder jezelf erin te verliezen. Een inspirerende aflevering voor iedereen die zijn eigen pad wil volgen en een authentieke beweging wil creëren. 🔥
Britt vind je op Instagram of de nieuwe podcast die ze binnenkort lanceert.
Raakt deze aflevering iets in jou? Laat het ons zeker weten met een berichtje of via mail 🥰
Ik ben heel blij om in deze aflevering Brit te verwelkomen. Ik was net even aan het nadenken hoe ik Brit moet voorstellen. Ik denk dat wijze vrouw de meest compacte omschrijving is die ik kan geven. Maar misschien Britt, kan je zelf een beetje vertellen over wie jij bent en wat jij doet? Dat hoeft niet uitgebreid want ik ben zeker dat doorheen de aflevering, doorheen ons gesprek vanzelf wel duidelijk wordt.
[00:01:22] Unknown:
Ik ben eigenlijk heel content, mijn wijze vrouw, jullie. Prima, in 2 woorden samengevat. Waar ik hier op deze aardse-aardbol aan het uitbouwen ben is een movement waarin ik ondernemers begeleid, vrouwelijke ondernemers, om echt in hun Ik heb, ik zal het zo zeggen, er is heel veel aan het shiften. Dus wat ik nu zeg zou ik een paar maand geleden sowieso niet gezegd hebben. Heb ik maar om hun te volgen in hun 'Walth whch area' uit te nodigen en echt hun souldriven movement uit te bouwen vanuit hun bezieling en hun beste werk kunnen delen met de wereld zonder concessies, zonder zich nog in te houden en zo echt een zotte legacy te creëren waarin ze miljoenen vrouwen verder helpen.
Ja,
[00:02:32] Unknown:
zalig. En je had inderdaad toen het altijd over dit gesprek plannen, zei je van of ik vroeg waar wil je het over hebben? En ik had er juist zo bedacht. Oké, ik moet een paar goeie vragen voor Britt nog bedenken zodat het gesprek niet stokt alsof dat ooit gebeurt bij ons staan. En ik merkte direct dat daar bij mezelf een soort, omdat je zegt, concessies, dat ik zelf al meteen dacht: wacht ze. Wie ik ken, gaat deze aflevering luisteren. Welke talen gebruik ik daar zelf in? Hoe toon ik mij ten opzichte van u? Ik merkte dat dat trekt van alles naar boven bracht vanuit de vragen mezelf Welke vragen ga ik stellen?
En jij hebt toen gezegd, we gaan het hebben over de uitdagingen van een souldriven movement. Een beweging, impact maken met grote ambitie vanuit je bezieling. En ik voelde dat is al gelijk 1 van de uitdagingen. En hoe toont u aan de mensen die u kennen als de mama aan de schoolpoort of hun zus sinds altijd of zo. Maar zo'n movement leidde in een wereld die steeds luider roept, had je dat omschreven. Ik ben om te beginnen heel benieuwd wat jij bedoelt met de wereld die roept. Waar roept de wereld?
[00:04:17] Unknown:
Het is vooral onze binnenwereld, die dat we weer spelen gaat zien in de buitenwereld en waar we er komt gewoon heel veel op ons af. Het cliché van de wereld is zo snel aan het bewegen, niet alleen in bewustzijn, aan het geroeïis, maar ook in hoe we met elkaar kunnen communiceren. Bijvoorbeeld social media, dat is een heel schreeuwerig medium. Instagram, je opent het en bam, er komt direct heel veel op je af, heel veel van wat je zou moeten doen om een succesvol te doen. Ja, ja, en je moet op 1000 dingen focussen en als je daar niet mee bent, dan zit je een boot kwijtgespeeld.
Dus voor mij ligt daar die ruis in maar die je weerspiegelt, vooral de ruis die je van binnen voelt, die angst dat je van binnen voelt van shit, hoe, hoe dan, hoe ga ik mezelf naar buiten brengen want er liggen zoveel lagen conditionering op die dat zo diep wordt dat zijn ver boven ons, buiten ons bewustzijn. Dus dat brengt dat allemaal naar buiten, dus dat vraagt heel veel stevigheid en aarding om in zo'n wereld die dat al die reflecties brengt, om daar heel goed bij te blijven voelen wat is nu mijn waarheid en vooral ook ik denk dat er altijd meer en meer een proces is van meer en meer jezelf worden in net die lage afwerpen.
En dat vraagt enorm veel stilte en reflectie in uzelf.
[00:05:53] Unknown:
Ja, met dat je aan het vertellen Bart, vulde ik zo'n metafoor opkomen van een frituurpan. Oké. Ja. Interessant. Misschien is dat wel iets dat veel mensen herkennen ook in zichzelf. Zo het gevoel van op het einde van de dag ben ik echt gaar. Ben ik echt gefrituurd en het is veel en het schakelen is heel de dag. Maar ik denk op alle niveaus. Wat kleiner gebeurt, gebeurt groot en omgekeerd. De complexiteit neemt toe. De verwevenheid van mensen, maar ook problematieken neemt allemaal toe. Dat is allemaal al met elkaar gebonden. Maar de energie die daarin rondgaat, dat is een opwarmende frituurpan.
Dat begint te bruisen, dat begint daar zit zoveel energie in, maar dat is op een manier ook explosief. En hoe deal je met die frituurpan? Hoe vind je jezelf nog terug in zo'n omgeving die oververhit geraakt? Ja, en ik denk dat die bezieling, dat stuk bij jezelf, die lagen afpellen en een puurste deel van jezelf terugvinden ja, dat is het meest duurzame antwoord daarop. Ja, gelooft niet.
[00:07:17] Unknown:
Ja, en dat vraagt heel veel moed want hoe doe je dat in hemelsnaam? Alleen voor mijzelf is dat echt een ongelooflijk proces geweest. Wat ik kan zien als ik terugkijk op jaren geleden, dat heeft zich altijd al wel aangediend, maar dat is zich zo hard aan het verdiepen. Dat is echt een radicale keuze maken voor uw zenuwstelsel. Een radicale keuze maken om al die rollen die je in het begin benoemde, om die ook hun rol te laten zijn. Maar om daar niet alles van jezelf in te willen kunnen zijn. Want dat is de plek niet daarvoor.
Als je zo'n driven movement wilt creëren, dan heb je echt Ja, vanuit mijn ervaring, dan heb je heel veel van die rollen die je eigenlijk wilt invullen vanuit een oud stuk van uzelf echt los te laten. Of die verwachtingen dat zij dat gaan snappen waar je zit. En dat is ook helemaal niet nodig en dat zijn ook niet dat zijn de mensen waar je heel veel andere dingen mee deelt, maar dan niet. Tenzij dat ze daar helemaal met mij zijn en dat ze zeggen van wauw, Amaia, jij go voor iets. Maar ik voel daar heel veel weerstand in zitten of onbegrip of zo, ik snap echt totaal niet waar dat jij mee bezig bent of zit.
En in het begin vond ik je dat heel erg en dat is echt een proces geweest om daaruit te komen om te zeggen, oké, ik deel daar gewoon niet meer over en dat is oké. Dat is geen stuk van mij dat eenzaamheid voelt zo.
[00:08:51] Unknown:
Ja, ja, en dat is wel een stukje waar je, waar heel veel mensen door moeten, denk ik. Door wel eenzaamheid, doorvoelen. Ja, ik heb hier oude Ik heb hier de verwachtingen van die vasthangen aan oude versies van mezelf los te laten. En dat is een beweging van binnen naar buiten. Als je nu zelf dat kunt accepteren en daarvoor kunt kiezen en daar trouw aan kunt zijn aan wat jij hier in de wereld te betekenen hebt ja, dan wordt dat daarna ook veel minder spannend om dat ook naar buiten toe te brengen en te verwoorden en bij mensen waar dat er al van is, dat hoeft ook niet bij iedereen?
[00:09:34] Unknown:
Nee, integendeel. Als je alles probeert te zijn voor iedereen, dan zijn er niks voor niemand. En dat proberen we toch nog steeds zo hard wel te zijn om die goedkeuring, om die toestemming, om dat gezien te worden. Dat stuk pleaser in onszelf ook, dat wilt ja, we wone be part of the tribe, maar als je echt je soul driven movement wilt creëren, dan heb je een eigen tribe te starten en dat is gewoon fucking scary. Dat is echt opstaan in uw veld en zie je fuck this gewoon, ik moet nu gewoon ik moet nu gewoon opstaan, zo. Maar dat is brandstap engspur zang, is gewoon Super heftig voor uw nervus system, dus nervus system regulation, dat is voor mij nu echt
[00:10:15] Unknown:
wel. Ja, en dat herkennen bij jezelf en dat herkennen wanneer dat elke keer weer gebeurt. Wacht, even Terug mezelf laten weten, ik ben veilig, het is oké. Ja.
[00:10:29] Unknown:
Ja. Ja, en schrappen ook, schrappen. Echt, ik heb de laatste tijd ook zoveel geschrapt van de moedjes en de to do's en de dingen die ik allemaal nog zou kunnen doen en ik ben mij helemaal gaan toespitsen, heel gaan focussen, echt 20 procent en de rest is ruis. En de spacusnessp voor mij dan hè, die ratet te ver, want ik hou echt van heel veel ruimte in mijn dagen om te kunnen creëren. Als ik afstste, ik heb nu, ik kreeg inspiratie door om gepersonaliseerde afstemmen oefeningen te creëren. Ja, ik kan geen afstemmen oefeningen creëren, helemaal gechannel, helemaal gechanneld, helemaal ingetuned op die mensen hun energie. Als ik zelf in een kramp zit en nog 35 to do's aan mijn muur heb hangen die ik nog voor 5 uur moet in orde. Nee, dat gaat allemaal niet. Dus als ik dat werk in de wereld wil zetten, dat is gewoon het ding, radicaal eerlijks durven zijn met jezelf.
Oké, het werk dat ik echt te doen heb en dat ik echt wil doen en waarvan ik voel, mijn soul is on fire, mijn buik staat in brand, ik moet deze gewoon in de wereld brengen. Welke concessies heb ik daar dan voor te doen?
[00:11:39] Unknown:
Waar moet ik in gaan knippen? Want anders Welke concessies wil je niet meer doen? Want al die energetische lijntjes die nog hangen naar die WhatsAppgroep heeft nog een antwoord nodig en ik wil nog een cadeautje voor dat feest en dat weet ik veel. Al die energetische lijntjes die trekken u leeg Daar geen concessies meer op doen.
[00:12:02] Unknown:
Vanuit liefde echt hè. Echt vanuit die bewuste keuze van Ik kan niet alles zijn voor iedereen. Dat geldt wel in mijn business maar ook even goed aan een buitenwereld. En dat is eenzaam hé. Ik denk dat die rauwe eenzaamheid dat we daarbij voelen. Ik denk dat we kunnen daar niet omheen en dat is ook waarom heel veel mensen daar niet naartoe durven gaan, 1 van de redenen omdat dat zo rauw en eenzaam kan voelen, omdat we collectief geconditioneerd worden om heel de tijd onze grenzen maar te overschrijden en dingen te doen ten koste van uzelf. Dus als je dat dan wel kiest, dat is zo, dat is niet comfortabel.
Het is veel comfortabeler om ja te zeggen op alle vragen die je krijgt en om constant je grenzen aan te geven. Ja, ja. Dat is een eenzaamheid waar we mee te dealen hebben en dat heeft hij ook, vind ik wel.
[00:12:56] Unknown:
Ja, en op het moment dat je daarin zit kan je ook voelen alsof alsof het dan altijd zo gaat zijn. Maar zo ervaar ik dat zelf helemaal niet. Dat voelt echt als een soort barrière waar je doorheen te bewegen hebt en pas aan de andere kant kunt je voelen hoe vrij je daar bent. Ja, absoluut. Absoluut.
[00:13:16] Unknown:
En daarvoor heb je dat vertrouwen nodig dat je echt moet durven springen zonder dat er zijn geen garanties. Er zijn geen garanties dat je achteraf minder eenzaam gaat zijn, er zijn geen garanties dat je die tienduizenden euro's omzet gaat draaien met wat je Die zijn er niet, die zijn er gewoonweg niet. En dat is freking spannend om het huidige los te laten dat je zekerheid geeft, om te zeggen ik kan niet meer anders, ik moet gewoon springen, maar ik weet niet waar dat er op mijn pad gaat komen, ik kan daar wel heel dingen rond manifesteren, dat is gewoon, je neemt geïnspireerde actie, dat is manifesteren.
Maar je kunt niet, en ik geloof ook in mirakels, maar het leven is niet maakbaar dus je weet niet wat er gaat komen. En het ding is, er gaat altijd iets beters komen als hetgeen wat je wilt niet naar u toekomt, maar daarvoor heb je wel eerst juggo first en the rest wil fohto en dat gaan. Als eerste durven gaan en zeggen ach, ik zit hier stap, ik zweer 80 procent van mijn aanbod eruit en ik ga mij alleen nog maar focussen op dat zonder garanties, inkomen vallen, inkomens vallen weg, Mensen weten niet meer waar je mee bezig bent. Al die dingen, fucking huil. Maar dat is wel wat we te doen hebben.
[00:14:35] Unknown:
Ja, ik heb ondertussen ben ik ja, samenwerken met mensen die de stap naar ondernemerschap aan het maken zijn of aan het overwegen zijn en dat is hetzelfde. Het moet anders en hier kan ik niet blijven maar ik weet niet wat er aan de andere kant is en er zijn geen garanties. Er zijn geen garanties dat het lukt, dat het een succes wordt, wat het dan ook is. De definitie daarin is een belangrijke om voor jezelf voor jezelf te maken en niet zomaar over te nemen van iemand die op Instagram roept dat je 20000 euro per maand moet verdienen of zoiets. Als dat niet is waar dat je helemaal niet is waar dat je blij van wordt.
Maar zo het springen zonder te weten vanuit een heel sterk gevoel dit is wat ik te doen heb. Voor mezelf, voor de wereld, voor mijn gezin, voor mijn energiepeil. En ik denk we proberen dat dan te beredeneren. Wat zijn de redenen waarom het slim is om die stap te maken, om ondernemer te worden, om mijn aanbod zuiverder te maken, maar eigenlijk komt dat van veel dieper. We proberen gewoon met ons hoofd redenen te plakken op wat jij daar juist omschrijft. Dat gevoel van bezieling, vanuit een innerlijke inspiratie, een soort stroming die je eigenlijk niet kunt tegenhouden. Die is er in nu en die wilt een weg vinden naar buiten, die wilt dat stuk van u, wilt uniek bijdragen aan de wereld en je moet gewoon uit de weg gaan.
[00:16:17] Unknown:
Je moet uit de weg gaan en het vraagt ook heel veel energie om het niet te doen. Ja. Het niet toelaten vraagt heel veel energie om het telkens te blijven wegsteken en telkens te blijven voelen van shit waar ik nu waar ik nu in aan het bewegen ben, dat veld dat klopt totaal niet. Maar je blijft dat wegsteken omdat het te spannend is maar dat vraagt enorm veel. En aan de andere kant vraagt het ook enorm veel om het wel te doen. Het vraagt enorm veel moed en enorm veel commitment. Dus dat is een beetje de split waar je op zit zo. Het gaat niet vanzelf.
[00:16:57] Unknown:
Nee, maar het is wel de enige of de meest, eigenlijk ding de enige manier om duurzaam met uw energie om te gaan. Ik geloof dat heel veel mensen leven in een situatie waarin ze energie geven in hun werk, in hun gezin, in hun relaties. Energie geven zonder dat die energie ook weer terugkomt. Dan zeiden ze energie aan het spenderen heel de tijd terwijl als je dat vanuit dat vuur in uzelf doet, dan is dat regeneratieve energie. Dat is energie die je geeft maar op het moment dat je die geeft, komt die ook al terug. Dus dat is niet afhankelijk van wat een andere persoon daarop teruggeeft. Dat jij energie krijgt maar wel door het geven laat je uw eigen batterij ook terug op.
Je kunt jezelf blijven overtuigen in nee, maar zoals ik het nu aan het toe ben, dat is wel veilig. Dus ja, het vraagt teveel van mijn energie om de spannende sprong te maken, terwijl als je het wel durft, kun je voelen dat er een plek is waar dat je nooit energie tekort hebt omdat alles wat je vanuit die energie, vanuit die bezil energie kunt geven direct bij je terugkomt. Dat is geen energie die je weggeeft. Ge spendeert dat niet. Je laat dat gewoon circuleren ofzo. Ja, dat is heel mooi gezegd.
[00:18:34] Unknown:
Ja, absoluut.
[00:18:38] Unknown:
Hoe kunnen mensen hun vuur aanwakkeren?
[00:18:43] Unknown:
Hoe kunnen mensen hun vuur aanwakkeren?
[00:18:47] Unknown:
Dat vuur, die energie die zo groot moet zijn dat je niet meer anders kunt dan het volgen.
[00:18:57] Unknown:
Door radicaal eerlijk te zijn bij jezelf. Er is geen andere optie. Radicaal eerlijk durven zijn bij jezelf en te durven kiezen en te durven springen. Of dat je nu al ondernemer bent of niet, of dat je nu een onderneming hebt opgebouwd op hard werken, op 1 aantal keihard presteren en je wilt meer naar die moeiteloos tussen aanhalingstekens, aannemers, ondernemingen. Je hebt een radicale keuze te maken want als je die connectie met dat vuur kwijt bent, je kunt hier niet je hebt daar, naar mijn gevoel, dat is mijn mening, je hebt daar je weet dat diep van binnen altijd, wat je te doen hebt.
Maar ik heb dat zelfboerout ook gehad, ik heb heel lang het gevoel gehad, ik heb tot voor 4 jaar werkte ik als freelancer in theater, jarenlang en ik voelde heel sterk, ik heb een ei te leggen, mijn kosmisch ei in mijn baarmoeder, dat was echt aan het roepen. Dat was echt zo, mawa, mawa, I don't know, I don't know. En binnen het veld dat er lag, een arbeidscoach, loopbaancoach coach, coach, dit coach, dat coach, ik vond het niet, ik vond het niet. Ik herinner mij nog heel goed een gesprek met mijn zus aan haar keukentafel en die was maar voor, die was maar dingen aan het opnoemen, ik heb toch wel zoiets, ik voel het niet. Maar wat dan wel? I don't know, I don't know. Maar toen ben ik radicaal gesprongen, dat was toen de business&Se cursus van Orrely, dat was voor mij de start van mijn ondernemerschap en ik voelde oké er is een mogelijkheid, er is een mogelijkheid dat ik hetzelfde soort creatie in de wereld zit dan zij op mijn manier. Ik heb dat nu te ontdekken wat dat dat is en ik heb daarvoor te springen en ik heb toen echt letterlijk mijn spaargeld, ik had, ik was toen, ik had toen amper spaargeld, ik heb dat daar echt, ik heb dat direct gekocht, ik had zoiets, deze moet ik doen, Het was een paar 1000 euro en ik ben gesprongen.
[00:21:11] Unknown:
Zonder dat de richting duidelijk was. Ja, ik
[00:21:14] Unknown:
Vooral zonder dat de richting duidelijk was. Ja, ik wist van niks, Jolien, ik wist van niks, ik wist van niks en ik zou het niet per se aanraden aan iedereen om dat op die manier te doen want u, nerveess system moet dat wel kunnen dragen. Ja, en ik had toen ook geen gezin om te onderhouden en dat was gewoon nog niet aan de orde toen. Maar ik ben toen wel gesprongen, ik ben toen radicaal gaan kiezen en gaan onderzoeken, in mezelf gaan voelen, echt van oké, er is een andere optie dan al de opties waar we mee zijn opgegroeid. Ik wist niet dat ik ondernemer kon worden, ik dacht dat daar iets was voor
[00:21:56] Unknown:
mensen. Ja, welk werk ga je doen, dan ga je zoeken op de site van de VDAB, VDAB, welke vacatures is er. Wat bestaat er? En welke mal je denkt uzelf in te kunnen passen, eigenlijk wel. Ja, exact. Er is een bestaand framework
[00:22:10] Unknown:
en daar ga je zien, heb ik de kwaliteiten, heb ik de competenties dat woord. Crunch. Om daar Is dat een match? Is dat een match? Oké. Maar nee, dus dat
[00:22:26] Unknown:
dat. Ja, dat kan. Dat kan. Dat werkt. Soms is dat een match waarvan je voelt waar je op aan gaat. Waar je voelt: ja, dit is waar ik blij van word, waar ik betekenis in voel, waar ik echt mijn ei in kwijt kan. Maar ik denk dat er heel veel mensen zijn
[00:22:42] Unknown:
die wel voelen dat de randjes bijna altijd wringen. Ja, of dat even heel veel bedrijven zijn gebouwd op schaarste, echt op hun werknemers totaal uitputten. Die hebben geen gezond ziektebeleid, die hebben geen gezond bounterisch beleid. Heel veel is gebouwd op schaarste en daar ben ik 100 procent van overtuigd dat de wereld echt, dat is hetzelfde als mijn landbouw, dat is even een side note, maar de landbouw is monocultuur en dat systeem verschrikkelijk terwijl permagult echt de oplossing zijn, maar dat is een radicaal switchen en zo is dat in het bedrijfsleven ook. Ja, je hebt echt gewoon, er is een, er is niet voor iedereen een plek weggelegd binnen het bestaande systeem en het mooie is dat alle dingen die dat wij nu kennen, dat is ook altijd Ik vind dat altijd zo'n schone, alle concepten die dat wij nu kennen, die dat heel normaal zijn bijvoorbeeld een koffiebar 10 jaar geleden, misschien wel 10 jaar geleden, maar 15 20 jaar geleden bestond dat nog niet.
Iemand heeft dat bedacht, iemand heeft gezegd ik ga een koffiebar openen of meerdere mensen tegelijkertijd en nu is dat jij normaal. En zo is dat met die souldriven movement ook.
[00:23:54] Unknown:
Ja, ja, een systeem Het systeem waar een frituurpan is geworden op zoveel levels, dat verandert niet zichzelf. Het systeem probeert altijd zichzelf in stand te houden. Maar hoe meer mensen voelen, ik pas hier niet meer in. Ik ga het anders doen. Ik durf kiezen. Ik durf springen. En van daaruit kan een nieuw verhaal geschreven worden. Ik kan er iets komen naast die frituurpan. Dat wil ik wel. Duurzaam met die energie omgaan en waar dat Ik denk ook dat dat is wat er nu nodig is. Meer en meer mensen voelen, ik pas niet meer in dat arbeidssysteem.
Net als op verschillende bedrijfswereld maar ook in de landbouw, ook in het onderwijs. Op heel veel plekken wordt er ervaren Er lijken meer en meer mensen niet meer te passen. Er zijn meer en meer dingen die gebeuren waardoor ons systeem, ons verhaal dat we gebouwd hebben, waar we zo hard aan vasthouden, niet meer werkt. Ja, en we
[00:25:01] Unknown:
proberen dat inderdaad nog vaak te fixen. De oplossing komt altijd samen met het probleem, maar dat is nooit niet in dezelfde frequentie dan het probleem. En dat is wel een soort van reflex dat we als mens hebben. Ja, maar we moeten het bestaande systeem, als dat rot is, als die fundamenten rot zijn, dan kun je daar gewoon niks opbouwen. En dan is dat helemaal oké om dat af te breken en iets nieuw op te bouwen. Maar het nieuwe mag ook niet het verblindende nieuwe, hoe zeg je, shiny nieuw object zijn waar je dan verdoken net hetzelfde gaat tonen. Dus dat vraagt even goed in het ondernemerschap. Het ondernemerschap de vorm op zich, souldriven movement creëren is geen garantie om uw energie generatief te laten stromen want er zijn 1000 verschillende dingen dat je kunt doen. Je hebt je eigen kader te creëren en je kunt weigeren in no time voorbij lopen. Je kunt nog altijd je eigen frituurpanden creëren.
[00:25:59] Unknown:
100 procent,
[00:26:00] Unknown:
1000 procent zelfs. Want binnen het werknemerschap worden nog enigszins binnen de perken gehouden, maar in het ondernemerschap is gewoon alles mogelijk. Je kunt van des morgens 4 uur tot des nachts 4 uur werken, dat kan. Niemand gaat zeggen je mag dat niet doen. Dus je kunt op 5 verschillende verschillende soorten. Ja, ja, ja, 100 procent, maar we zijn gewoon zo geconditioneerd om heel de tijd keihard te werken en niet te vertrouwen op die eerste stil te creëren en vandaar het die innerlijke gitsing laten spreken. We zijn daar, dat we heel gemakkelijk, dat oude systeem, we plakken dat gewoon op hetgeen, op die nieuwe vorm en we denken, ja die vorm is dan het heil, terwijl nee, je hebt echt die fundamenten echt heel stevig te zetten en om dan weer terug te komen, wat is daarvoor nodig om dat vuur te laten branden?
Eerst, je moet het hout gaan sprokkelen, je moet alles gaan sprokkelen wat er nodig is om het vuur te laten branden. Het kan niet ineens branden. Je hebt de bodem te creëren en dan ontsteekt het en dan kan het altijd groeien maar die stilte in uzelf zoeken, die antwoorden in uzelf zoeken, ook al lijken er zoveel antwoorden in de buitenwereld en er zijn ook goede antwoorden in de buitenwereld, niet alles is per definitie, Coaching en mentoring is heerlijk gewoon maar
[00:27:32] Unknown:
Ja. En ook vaak een antwoord denk ik, of dat heb ik zelf toch heel vaak zo ervaren op over dat eenzaam bruggetje durven gaan. Als je jezelf kunt omringen met een groep of met een coach of een mentor die kan zeggen Kom maar, het is oké. Dit pad, dat is spannend. Ik weet dat. Ik heb dat ook gelopen. Maar ik laat u niet los tot je aan de overkant zei. Het feit dat je menselijke verbinding kunt blijven voelen, ook in die spannende stappen. Ik denk dat dat een heel belangrijk ding is dat we onszelf mogen toestaan. Want je kunt de stap zetten naar ik ga ondernemer worden of ik ga dingen anders doen. We zijn nu rond het onderwijs bijvoorbeeld aan het nadenken.
Kunnen we dingen anders doen? Je kunt vinden dat je dat dan alleen moet doen of je kunt kiezen ook dan, ook in die spannendheid, ook in het resoluut mijn eigen pad willen formuleren en willen uitzoeken, mag ik mij wel laten ondersteunen en laten omringen. Want puur die menselijke aanwezigheid die mee uw bedding kan zijn, ook als je niet alles klakkeloos overneemt. Ik denk dat we onszelf dat mogen gunnen.
[00:29:01] Unknown:
Ik denk zelfs dat dat gewoon non-negociible
[00:29:05] Unknown:
is.
[00:29:07] Unknown:
Het is te veel anders, het is te veel voor uw nervus system. Je hebt, je moeder, uw zuster, de vrouwen aan de schoolpoort, die gaan waarschijnlijk niet snappen waar je zit, maar dat is wel uw tribe waar je heel vaak mee connecteert. Je hebt gewoon die tribe nodig die dat u laat zien, dit is er mogelijk. Dit is er mogelijk voor u. Jij kunt miljoenen vrouwen helen met uw werk. Dat kan. Dat is niet Tony Robbins omdat dat een angel cent from heaven is. Allez, gij even good. Ja. Gij even goed. Iedereen is daar gelijkwaardig in en zeker, wij leven in het westen, wij hebben hier alle kansen. Het is net wij kunnen zo hard hierin opstappen, maar je hebt wel rolmodellen nodig om die dat u laten zien want wij zitten altijd in ons kleine veldje van mogelijkheden terwijl alles is mogelijk, maar wat hebben we daarvoor los te laten en die stukken, ik denk dat je dat zelfs niet alleen kunt, toch niet dat echt blijven doen want dan ga je dan misschien in die enorme rollercoaster van dat je voelt van ja, ja en dan komen de resultaten niet meteen, de omzet is er niet meteen, de klanten zijn er niet meteen en dan denkt dat baaf en dan zijn er weer uw vertrouwen verloren terwijl dat type vertrouwen, dat is echt de basis en dan heb je gewoon, ja, die bedding nodig die dan zegt, jawel, you have to keep showing up.
Ongeacht, want het is zo dat je het gaat creëren.
[00:30:49] Unknown:
Ja, die dat vuur in jou mee aanhoudt. Ja. Ook als dat vuur nog niet per se
[00:30:56] Unknown:
het aansteekt daarbuiten ofzo. Ja, ja, ja, 100 procent. Hoe langer dat ik daarover nadenk, rond het ondernemerschap, hoe meer ik echt besef. You have to go first en je hebt dat een hele tijd te doen. Je hebt echt gewoon te zeggen, ik ga en ook al heb ik in het begin nog niet de klandizzey of de omzet of whatever, ik blijf opdagen, ik blijf opdagen en mensen tonen wat mijn werk hen kan brengen. Wken, maanden, misschien zelfs jaren aan een stuk, zonder zonder te focussen op die resultaten terwijl natuurlijk de resultaten super belangrijk zijn want anders heb je geen business. Dus dat mogen we niet uit het oog verliezen maar dat vraagt zoveel vertrouwen, dat vraagt zoveel commitment.
[00:31:45] Unknown:
Ja, ja, ja, en dat is zo in ondernemerschap, dat is zo in ouderschap op een andere manier doen, dat is zo in wonen, andere woonvormen, zo het ik voel dat er een ander pad is. Ik begin mijn pad te vinden en daar dan leiding innemen. Ja.
[00:32:06] Unknown:
100 procent.
[00:32:07] Unknown:
Je hebt Ja, je hebt leiding te nemen of je kunt leider worden van een beweging, 1 van de koplopers en tegelijk heb je ook heel erg jezelf daarin te leiden. Ja. Op welke manier zet jij elke dag uw eigen leider?
[00:32:28] Unknown:
Ik heb echt heel veel spaceses gecreëerd in mijn agenda door te stoppen met een bepaalde aanbod. Ik heb zo'n hele lijst van oefeningen die dan mij voeden, waar ik contact mee maak, met Abbunance, met mijn hogere zelf, met pure dankbaarheid, met mijn CEO, mijn ziel. En ik doe die dagelijks om mezelf te voeden, om mezelf te verankeren, om mezelf te aarden, om mezelf te aarden, te gronden, mijn energieveld te zetten. Maar het is niet zo dat dat, ik voelde dat dat mij ontzettend helpt, net zoals mijn stenen, mijn juwelen, mij ook ik weet niet, dat helpt gewoon, dat ondersteunt. Maar dat is niet dat mag je ook geen dogma worden.
Evengoed, gisteren wat was er gisteren? Nee, gisteren niet. Vandaag, Amai, echt waar. Ik heb zo'n slechte nacht gehad met Raven, ik denk dat die uiteindelijk van 5 tot 8 heeft geslapen en daarvoor was het echt pure drama heel de tijd En ja, ja oké, echt om 8 uur, kwart na 8 uur op mijn bed gekomen en dan klaargemaakt naar de crèche gebracht. Dus dat is helemaal niet mijn normale ochtendritueel of whatever, dat is later. En ik dacht ja, ik ga nu gewoon al een half uur buiten zitten voor die podcast Moleien. Ik heb niks van mijn oefeningen gedaan en dat maakt ook niet uit. Want ik voel mij oké, dit is nu wat er nodig is. Dus ook intunen bij jezelf.
Daar begint het echt bij, intunen bij uzelf. Niet vasthouden aan die bepaalde oefeningen die dat dan het heil moeten brengen, want nee, je doet die gewoon echt puur voor uzelf. Ik doe dat puur voor mezelf omdat mij dat helpt om om gefocust te blijven op mijn movement, om die lijn, om die energetische lijn te blijven voelen, die energetische verbinding. En dat wil niet zeggen dat ik elke dag even high on energy ben. Integendeel, dat moet niet. En ik heb ook heel hard geleerd, nog veel meer dan ervoor, wat ik besef nu om mijn tranen toe te laten en om, zo maar je zeggen, er is zo'n activatie bijvoorbeeld die dat echt mij heel diep raakt staat op Spotify en om daarnaar te luisteren en het te laten stromen, stromen, stromen ook al is het een half uur voordat ik een livesessie heb van mijn klanten en dat ik daar met rode ogen zit, het boeit mij niet omdat ik voel dat aardstak dat we hebben, dat heeft echt zijn verzorging nodig.
[00:35:14] Unknown:
Welke leider zit je voor jezelf? Want ik denk inderdaad zo de warmte, de afstemming en tegelijk ook het ownership om voor jezelf te zorgen, jezelf te voeden, jezelf te geven wat je nodig hebt. Dat maakt dat je deelleider ook kunt zijn voor beweging en voor andere mensen in het ondernemerschap maar ook in heel veel andere contexten. Terwijl als jij onderliggend toch weer uw eigen strenge leider wordt en boos zijn omdat je vandaag uw oefeningen niet hebt gedaan of jezelf vandaag goed moet houden, zogezegd, want je hebt straks een live sessie met klanten. Dan ben je weer een leider die je beperkt en die rigiele lijnen uitzet en daarbinnen moet het en daarbuiten mag het niet.
[00:36:10] Unknown:
Absoluut, absoluut. En dat opmerken wanneer dat dat dan wel gebeurt want ik ga heel vaak nog met mijn innerlijke bitch met de zweepslag. Ja, shash is there, weet je wel En dan oké, nu ben ik weer hard aan het zijn voor mezelf, nu ben ik me weer aan het forceren, dan ben ik weer mijn tanden opeens aan het klemmen. Want dat is niet zo dat dat niet meer gebeurt, integendeel. Iets part of the das part of the art paxke, maar daar bewust van worden. En ook de dingen doen om, ik zei bewust zijn ja, maar ik geloof ook heel erg in het onderbewuste, wat is er nodig om vanuit dat onderbewuste dat leiderschap op te pakken?
We kunnen niet alles oplossen met ons bewustzijn. We hebben ook echt ons lichaam te laten leiden. Dat is iets waar ik vooral zelf ook aan het doen ben, aan een therapeut aan het gaan die dat op hypnose echt op het onderbewustzijn werkt om oude patronen te helen. I don't know, waaruit dat toe want ik ben me daar niet van bewust. Maar ik geloof daar wel in en dat is genoeg. Dus dat zijn allemaal dingen die bijdragen en uw lichaam zwaneren. Ik besefte ook bijvoorbeeld van Bridget, hé zo, de uitdaging van het moederschap, ja, kind eerst en je, ja,
[00:37:28] Unknown:
slaapt. Liefig. Je leven op koken en koffie.
[00:37:31] Unknown:
Ja, ja, ja, ja, of zo als je in bad zit en je denkt, even hé, je staat daar dan naast of ik zit daar dan niet bij, ik sta er dan naast en eventjes een momentje voor mezelf dat ik mezelf dat ik mezelf aan het een masker of whatever. Waa, ik wil het bad. Noverse system breakdown Ik besefte van, ik moet dit echt nog veel radicaler doen voor mijn lijf zorgen want ik ben er nu te veel concessies in aan het geven en mijn lijf is mijn tempel en als mijn lijf het opgeeft, omdat ik het niet verzorg, dan is het gedaan. Dan is het gedaan. Met
[00:38:11] Unknown:
Met ieder geval. Dus vandaag zo deze leven. Ja, voilà.
[00:38:17] Unknown:
Dus dat, echt prioritiseren die dat leiderschap van binnenuit zonder dat dat weer een dwangbuis wordt waar je inzit die dat je weer helemaal in de controle zet. Maar echt vanuit die, ja proberen zoveel mogelijk in die zachtheid de zakken, jezelf af te draaien, wat heb ik nu nodig? En het mooie is, ik heb ook zo hard gemerkt dat door radicaal nog vele meer die ruimte te nemen en voor mezelf, mijn lijf te zorgen, er komen zo'n andere inspiratie binnen Jolien. Het is de waanzin, het is de waanzin. De activatie die ik nu, de transissies die ik nu mijn klanten geef Ze hebben er niet voor ingetekend, ik zal het zo zeggen. Zijn er niet op ingegaan op dat aanbod maar ik kan het niet tegenhouden.
Het is zalig. Maar daarvoor hebben we wel eerst die ruimte te creëren en die super scary void die dat dan lijkt te gapen, ja, die de kans te geven om te ontvouwen tot iets dat je nu niet kunt bedenken waar dat er mogelijk is.
[00:39:34] Unknown:
Ja, ja, ja en dat is mijn spannende om over te gaan, hebben we al gezegd. En ik vind tegelijk ook jij werkt ook met human design. Ik merk bij veel mensen ik voel dat zelf ook regelmatig dat alles wat labels is, wat blauwdruk is, wat wat ons een kader kan geven over hoe dat wij in elkaar zitten dat daar eigenlijk dezelfde valkuil een beetje inschuilt. We maken nieuwe regels voor onszelf en we gaan dan ons leven proberen leiden, abbuiding buyose rules, ook als die eigenlijk toch niet echt helemaal passen. Dus zo, hoe kun je je op een gezonde manier daartoe verhouden?
[00:40:24] Unknown:
100 procent. Als er nu 1 systeem is dat mensen klein houdt, dan is het wel human design. En bewust daarvan worden, wat brengt het mij? Welke houvast geeft het mij? Ik heb er zelf een enorme deugd van gehad om zo heel radicaal te kunnen, oké generator energie, sacrale buikgevoel, ik mag daar echt op vertrouwen, zalig. Ik heb daar heel veel aan gehad, dat bracht mij heel veel strengd om zo die focus te hebben, om die een houvast te creëren van dat duwtje van vertrouwen. Maar verder echt los te laten wat dat, als je voelt ja maar ik kan niet want ik ben dat of ja maar ik Als je voelt dat je het weer aan het doen bent, dan is het tijd om eerlijk naar binnen te keren en te zeggen maar wacht eventjes, waar ben ik hier nu weer aan? Waarom ben ik mijn eigen weer aan het in een fax gezet, in een hoxkje passen en het is menselijk dat we dat doen. Het is menselijk, onze mind glijdt daar al, zal ons daar altijd terug naartoe duwen, dus het vraagt wel wat om om als bewust ervan te zijn. Maar eender welk systeem dat je creëert om jezelf beter te leren kennen, ja, heel goed blijven afstemmen op uzelf en aandachtig blijven bij de zaak blijven van, ben ik mij is het mij aan het empoweren of is het mij klein aan het maken en klein aan het houden en weer aan het beperken. En dat is iets waar je alleen zelf
[00:42:02] Unknown:
kunt voelen, kunt herkennen.
[00:42:04] Unknown:
Ja, en tegelijkertijd, er zijn heel veel mensen aan het opstaan als human design coach en human design dit en het is echt all-all-round, je kunt er echt totaal niet meer omheen en ook heel goed gaan voelen van wie, ja, bij wie voel ik dat dat een systeem is tot empowerment en bij wie voel ik dat dat iets is, ja, waar dat
[00:42:30] Unknown:
eigenlijk Ja. En ik denk dat het is zeker vandaag mega valkuil en niet alleen bij jonge design. Human design, ik zit ook met ADHD, het is van een spectrum. We zijn op zoek in die frituurpan waar de complexiteit keigroot is, alles beweegt heel hard en we zijn op zoek naar een spiegel waar we onszelf in kunnen herkennen. En je kunt dat vinden in een label, in een blauwdruk, in een systeem dat u van buitenaf een soort kan spiegelen. Vertrouw hier maar op, het is oké. Dit is voor u een stukje handleiding voor het leven maar je moet wel hun eigen leider blijven.
Dat systeem of die spiegel mag niet uw leider worden. Nee, nee, 100 procent dat,
[00:43:22] Unknown:
dat. En dat is normaal, denk ik, bijvoorbeeld bij een systeem als humanin Sign dat dat even wel gebeurt in het begin. Je ontdekt dat wauw en er is een hele wereld open gegaan, wauw in de keten, zalig. Dat is oké, dat dat even wel gebeurt. Maar het herkennen dat het aan het gebeuren is en dat het te klein houdt en dan zeg je, oké, interessant, dat is een deel van mij, ja, ik snap dat. Maar dat is niet alles, dat is niet alles.
[00:43:50] Unknown:
En echt een stukje niet dat je volop herkent daarvan in jezelf, hè? Waar dan je voelt Maar ja, deze Ik oefen daarmee. Ik experimenteer daarmee in mijn leven. Ik voel dat dat werkt voor mij. Neem die mee. En de stukje waarvan dat je blijft wringen maar jezelf met uw hoofd probeert aan vast te houden.
[00:44:09] Unknown:
Ja, nee, en dan kan het ja, en het kan ook zijn dat dat zich later op een diepere life nog wel gaan aandringen, oké, ja, ik snap het. Nu wel, mijn hoofd kan er nu wel bij, maar het heeft geen zin om je hoofd daarover te breken. Wat ik veel interessanter vind, is de jeanskies die dat daarbij horen, die frequenties dat je voelt van oké, ik ben nu aan het trillen op die schaduwfrequentie of ik ben nu aan het trillen in die gavefrequentie en daar rond contemeren, dat is vele meer gaan voelen maar dan nog kan dat echt een construct zijn om u weer ja, Dat mens is zo complex en er gaat zoveel door ons heen en er is maar 5 procent waar we bewust van zijn en we proberen dat allemaal zo te snappen en te pakken en te kunnen definiëren en te zeggen van dit maakt nu dat ik zo ben terwijl dat gaat niet, dat gaat niet.
[00:45:04] Unknown:
Maar blijven voelen, blijven afstemmen Wat ja Wat brengt iets mee? En is dat meer openheid of is dat meer blijband bijna
[00:45:21] Unknown:
of zo? Ja, ja, ja, 100 procent houdt u vast. Het houdt u vast. Het houdt u vast. Ja, ja. En het is oké ook dat dat gebeurt. We hebben die die We hebben die beperkingen van dat aardsepakke ook te accepteren, het is ook de gegevenheid waarmee de ziel op deze aardbol rondloopt. De ziel is universeel en is oneindig en denkt niet in vorm, maar wij wel. Ja. -Ovusly. Natuurlijk want we zijn dat, we zijn mensen. Ja, dus dus dus we hebben dat ook volledig te accepteren dat dat zo is en dat je niet helemaal uit verlicht moet rondlopen of of het ego moet sterven of whatever. Nee, nee, alles alles wat erbij hoort maar wel vanuit zachtheid en liefde proberen te voelen. Oké, waar ben ik nu mijn eigen toch wel echt aan het tegenwerken en waar kan ik nog veel meer mijn power pakken en echt in dat stuk stappen waar ik voel dat voor mij klaar ligt maar dat veel te scary voelt.
[00:46:33] Unknown:
Ja. En wat kan mij helpen om die kracht te herkennen in mijzelf? Dat kan in zo'n spiegel, maar als het echte herkenning is en niet ernaar op zoek gaan. Ja. Ik denk het idee van het passeren in de gime. Je passeert je spiegel en je in de glimpse zie je dat ben ik. In plaats van dat je heel hard op zoek gaat naar wie ben ik nu eigenlijk? Je gaat het altijd in jezelf moeten vinden en dan die beweging elke keer mogen maken naar buiten, naar kaders en inzichten en coaching en ik weet niet wat allemaal. En dan weer naar binnen voelen. Is dit wie ik ben? Is dit
[00:47:16] Unknown:
waar ik naartoe geroepen word of zo? Ja, resoneert dat met mij? Voel ik mijn lichaam dat dat eigenlijk die van binnen ontspant of trekt dat helemaal samen in een kramp? En je blijft toch altijd groeien. Ik ben niet de Brit dat ik gisteren was en jij zei ook niet de Jol Linda een half uur geleden dat werkt zo niet. We kunnen dat niet vatten. We blijven groeien, we blijven onszelf ontwikkelen ook.
[00:47:45] Unknown:
Ja, en het onderscheid kunnen maken tussen het samen knijpen of het angstige of het de attractiebeweging. Die komt vanuit deze is niet goed voor mij, deze houdt mij klein en gehoord aan, aan een systeem dat een frituurketel is of een samentrekking vanuit de spannendheid. Dat is een ander gevoel en Je kunt dat met elkaar verwarren maar ik denk dat dat misschien wel een van de waardevolste het waardevolste onderscheidingsvermogen is om jezelf te kunnen voelen in uw lijf. Duurt deze mij in een vaccin waar ik eigenlijk niet pas of hou ik mezelf in een vaccin omdat het daarbuiten eigenlijk spannend is? Dat is niet hetzelfde gevoel.
[00:48:46] Unknown:
100 procent niet. Het is een uitdaging om dat te leren voelen, daarvoor heb je echt in te tunen op je lichaam. Daarvoor heb je echt je lichaam als kompas te leren zien voor dingen die je voelt. En dat ja, daar hebben we alleen maar te ontwikkelen in onszelf want hoe zouden we dat ooit moeten hebben geleerd in een wereld waarin dat dat totaal niet relevant is. Dus dat is iets waar dat je echt ja, waar dat je ja, ik kan dan, ik kan dat echt oprecht ook zelf soms helemaal in de war zijn van klopt dit nu omdat ik omdat het klopt of of wil ik nu of moet ik nu redenen hebben mijn hoofd of heb ik, ja, zo de Ja, of zo. Wat ben ik hier nu aan het volgen? Ja, ja, het is het mag een weg zijn. Het mag een weg zijn. Als de intentie is om om ja, wat, om wat, om je weg zo zuiver mogelijk te volgen.
Oké, dan let's get starteed en dat maakt er maar fouten, die dat geen fouten zijn. Het is een deel van de weg, hè? Ja, ja, ja, ja, maar wel bewegen, wel bewegen. Dus zo driven a movement gaat zichzelf ook niet leren als je helemaal niks gaat doen. Nee. We hebben echt in actie te gaan. Als je
[00:50:09] Unknown:
alleen maar begint, als je klaar bent. Terwijl je meteen
[00:50:15] Unknown:
eigenlijk al aan het eind wil staan. Ja, ja, ja, inderdaad. Want je ziet me dat er allemaal mogelijk en al die mentor die je hebt, die hebben al die miljoenen legacy gecreëerd en I don't know what. En je denkt oké, ik ben pas geslaagd als dat ook zo is. En als ik dan ook vanuit alle zelfzekerheid
[00:50:31] Unknown:
en vanuit een consistente ochtendroutine in mijn journal, weet ik wel. Want Ik krijg dat soms zelfs van mensen die Ik ben altijd een beetje verbaasd. Mensen die tegen mij zeggen Maar ja, dat ziet er dan zo rustig uit en bij jou lukt dat allemaal wel om zo consistent dit of dat en dan denk ik wat je ziet is ook niet hoe het er binnenin aan toegaat. Zeker niet wat je op sociale media ziet. Maar zo, ik twijfel elke dag. Is dit nu het pad de ondernemerschap mijn ouderschap in de vorm dat dat krijgt, het onderwijs voor onze kinderen, de woonvorm die wij hier hebben. Ik twijfel elke dag, maar dan is geen teken meer voor mij dat ik het niet moet doen.
Maar het weten dat twijfelen en verwarring over ben ik nu mijn hoofd aan het volgen of mijn innerlijke wijsheid of wat just, dat dat deel is van een pad en niet dat dat eerst weg moet zijn voor je aan een pad kunt beginnen. Helemaal dat. Zo belangrijk. Ja, dat gaat nooit niet weg zijn.
[00:51:39] Unknown:
Dat gaat nooit niet weg zijn. Er gaan altijd nieuwe lagen zijn om te transformeren en meestal zelfs nog hetzelfde op een andere laag. Hetzelfde patroon dat zich komt indienen gewoon weer op een andere laag en dat je denkt, was ik daar nu nog niet voorbij? Nee oké, hoe dik was dat ik dat heb gehad, Heb je gedacht van allé, kom maar. En dan zo ja, nee. Tuurlijk niet, jullie. Dat is het leven. Ja, en dat is cute en da's dead rebird. Maar hé, that's live.
[00:52:07] Unknown:
En En ik denk ook daar een soort plezier in kunnen vinden. Ik merk dat dat echt bijdraagt aan de manier waarop mijn energie stroomt en zichzelf kan vernieuwen. Want als je daartegen in weerstand gaat en uiteraard gaat dat altijd even in weerstand in zo de Maar nee, nu weer dit. Maar je kan je daaraan kunnen overgeven en kunnen zien Ja, deze mag weer bewegen. Oké, boeiend. Let's go. Volgende ronde ofzo. Dat geeft een heel andere manier, een heel andere mogelijkheid om in uw leven te staan dan wanneer je je van jezelf verwacht dat je op een bepaald moment af moet zijn.
Want ik geloof heel erg, als ik daar niet meer tegenaan loop, als ik op een bepaald moment het zeker weet, niet meer twijfel, niet meer in verwarring ben, dan heb ik voor mezelf terug een kooi gebouwd. Ja. Dan heb ik regels bepaald en vastgelegd waar geen flexibiliteit meer in zit. Ja, ja, 100 procent. Het
[00:53:20] Unknown:
is de hele interessante sneden tussen don spectrum, jolien, hemeltje, uw missie zo serieus nemen dat je elke dag voelt: wauw, ik mag hier echt grootse dingen in de wereld zetten en tegelijkertijd zelf niet in de weg gaan staan. Zo don't take your zelf to jury, het is ook maar dat. Je mag ook de beat uw patatjes gaan schillen. Dat hoort er ook bij, weet je wel? Ja, dat is misschien ook wel echt nodig gewoon. Dat, ja, ja, dat is zo interessant.
[00:54:07] Unknown:
Ik heb een hele podcast doornemen. Ik heb een week blijven opnemen. Ik denk dat deze tool voluit, maar ja
[00:54:15] Unknown:
Van het ene in het ander.
[00:54:18] Unknown:
Maar er wordt ooit nog wel eens vervolgd. Ja, heerlijk. Is er iets wat je graag nog wilt toevoegen als afsluiter?
[00:54:30] Unknown:
Wat ik graag wil toevoegen is, als je hebt geluisterd nu naar deze podcast en je wilt daar iets van reageren of je voelt daar iets resoneren of dingen dat er zijn van what the fuck? Zo een hele warme uitnodiging om echt te vragen. Ik merk, Ik doe zelf in mijn eigen podcast ook die uitnodiging steevast en ik krijg wel wat reacties en toch zijn er ook heel veel mensen die altijd ja, maar ik zal dat maar niet sturen. Dat hoor ik ook van ja, maar ik heb eigenlijk getwijfeld om te Dan denk ik, wauw, doen, dat is zo leuk om te mogen horen hoe dat de dingen resoneren en wat dat er gaat doen. Zeker als je dat voelt, maar waar Echt hoor. Hier kan ik echt niks mee. Ja. Vooral dan. Ja, mag ook. Ja, 100 procent. Alles is welkom.
Dus die uitnodiging.
[00:55:24] Unknown:
Alright. Merci voor dit gesprek. Ik vond het echt heel leuk. Ik ga ook in de show notes zetten waar mensen jou kunnen vinden. Jouw podcast ook kunnen vinden, want Heel fijn. Ga daar vooral ook eens luisteren. En Ja, dankjewel om hier te zijn.
[00:55:45] Unknown:
Ja, merci. Bezielde
[00:55:48] Unknown:
beweging op gang te brengen, daar uw eigen leiding in te nemen en die mee bedding te geven aan iedereen die dat ook doet.
Introductie en Voorstellen van Brit
De Uitdagingen van een Souldriven Movement
De Wereld die Roept en Innerlijke Reflectie
Eenzaamheid en Authenticiteit in Ondernemerschap
Springen zonder Zekerheid: De Weg naar Ondernemerschap
Radicale Keuzes en Persoonlijke Groei
Het Vuur Aanwakkeren: Innerlijke Waarheid Vinden
Leiderschap en Zelfzorg in Ondernemerschap
Human Design en Persoonlijke Ontwikkeling
Het Onderscheid tussen Angst en Groei
De Balans tussen Serieus en Speelsheid in Missie