16 september 2025
Spring eruit met LinkedIn: in gesprek met Trudy Pannekeet #368 - S0E368
 (1).jpg)
Wat maakt dat LinkedIn zoveel meer is dan een online cv?
In deze aflevering van Content Talk ga ik in gesprek met LinkedIn-expert en marketeer Trudy Pannekeet. Ze helpt ondernemers en bedrijven om zichtbaar te worden en te groeien op LinkedIn, zonder trucjes of geforceerde hypes.
Trudy deelt hoe je LinkedIn slim kunt inzetten als ondernemer, waarom consistentie belangrijker is dan losse tips, en hoe je vanuit je eigen stijl klanten kunt aantrekken. Ook vertelt ze over haar boek: Spring eruit met LinkedIn. Ze deelt over proces van schrijven en hoe zij tot dit praktische en uitgebreide handboek kwam. Trudy deelt een paar mooie tips en inzichten die voor iedere ondernemer en werknemer handig zijn op LinkedIn.
Kijk jijj naar LinkedIn als een formele plek voor jouw online CV? Luister dan naar dit gesprek en ontdek hoe jij je eigen verhaal kunt delen en relaties kunt bouwen die je bedrijf verder brengen.
Meer weten over Trudy Pannekeet? Ga naar:
- Website: www.trudypannekeet.nl
- LinkedIn: linkedin.com/in/trudypannekeet
- Boek Spring eruit met LinkedIn
- Podcast: Spring eruit met LinkedIn
- Gratis weggevers: https://trudypannekeet.nl/gratis-marketing-tips-en-tricks/
- Trainingen & artikelen: Frankwatching
- Instagram https://www.instagram.com/trudypannekeet_marketingisleuk/
- What’sApp https://wa.me/31623872835
- Facebook https://www.facebook.com/TrudyPannekeetSocialMedia/
- YouTube https://www.youtube.com/@TrudyPannekeet
- TikTok https://www.tiktok.com/@trudy_pannekeet
Volgen we elkaar al?
IG: @aurelieveltema
LI: Aurélie Veltema
Web: http://aurelieveltema.nl
Muziek van #Uppbeat (gratis voor makers!):
https://uppbeat.io/t/abbynoise/soothe
Licentiecode: NDOUNSZAMKWEGARM
LinkedIn, dat is toch zo'n online cv? LinkedIn, daar kom ik alleen maar op als ik een nieuwe baan zoek? LinkedIn is toch heel zakelijk, heel formeel? Dit zijn gewoon even een paar meningen die je wel hoort als je met mensen praat over hun gebruik van LinkedIn. Er zijn natuurlijk ook mensen die er juist wel heel veel van weten, die er heel erg enthousiast over zijn, die het volop gebruiken en 1 van die mensen is Trudi Pannekeet. Ik ben heel dankbaar dat ik met haar een heel leuk gesprek heb gevoerd wat je in deze aflevering kunt beluisteren. Stel al je vragen aan Trudi ook via de links in de shownotes en check ook zeker even haar boek Spring eruit met LinkedIn want Trudi is echt een expert met wie je heel graag verder wilt werken en van wie je heel veel kunt leren over LinkedIn.
Hi en leuk dat je luistert naar Content talk met Orry. Ik ben Orry, strategisch spanningpartner voor kennis ondernemers en coaches die willen groeien, maar nu vastlopen in hun marketing. In deze podcast neem ik je mee in verhalen, inzichten en strategieën die je kunnen helpen om je zichtbaarheid en je aanbod slimmer aan te pakken. Zonder trucjes, zonder ruis. Wel met richting, rust en resultaat. Zodat jij niet meer van alles een beetje doet, maar kiest voor een duidelijke koers. Behoudend praktisch, persoonlijk en strategisch met focus op wat echt werkt voor jou. En wil je geen aflevering missen? Druk dan op de knop 'volgen' dan spreek ik je ook weer met mijn volgende podcast aflevering.
Hi en leuk dat je luistert naar weer een nieuwe aflevering van Content talk met Oranje en vandaag ben ik in gesprek met Trudie Pannekeet. En Trudie, jij weet heel veel over LinkedIn. Jij bent coach en marketeer. Je helpt zowel ondernemers als bedrijven om te groeien op LinkedIn en hartstikke leuk om hier vandaag met jou wat verder over door te kunnen praten en ook over jouw mooie boek Spring er uit met LinkedIn. Daar heb ik straks ook nog een paar vragen over. Maar misschien is het leuk voor mijn luisteraar die jou nog niet kent. Wil je jezelf even kort voorstellen en misschien ook iets vertellen over hoe ben jij toegekomen om je zo te verdiepen in LinkedIn?
[00:02:11] Unknown:
Nou, ik ben altijd in dienst geweest bij bedrijf als marketeer, dus dat zeg ik ook altijd: de marketeer en LinkedIn trainer. Ik heb ongeveer 10 jaar geleden nee, eigenlijk volgend jaar precies 10 jaar geleden was ik niet zo leuk weggegaan bij een bedrijf en toen dacht ik ja ik ga gewoon voor mezelf beginnen. Soort host aan zzp'ers ook rond coronatijd denk ik maar bij mij was het wat eerder en toen werd ik gevraagd om een workshop te geven bij een netwerk van zzp'ers over social media en toen deed ik nog social media breed Instagram, Facebook en LinkedIn en als marketeer ja ik vond het al zo logisch hoe je jezelf online zichtbaar moet maken.
Maar ik merkte dus dat heel veel zzp'ers dat niet wisten, dat gewoon niet konden. Toen dacht ik: hé, hier kan ik iets moois doen. Want ik spreek heel veel ondernemers die hebben een prachtig verhaal Als ik ze daarna dan opzoek op social media en denk ik goh dat laat je helemaal niet zien. Juist dat het offline naar online vertalen. Dus daar ben ik toen, nou ik heb toen Instagram trainingen gegeven, Facebook trainingen ik merk nogal dat de blogs op mijn website over Facebook dat die heel goed gelezen worden omdat Facebook zelf nooit reageert zeg maar, de helpdesk van Facebook is de kleine drama. Maar op een gegeven moment vroeg een uitgever mij om dit boek te schrijven over LinkedIn en Frank Watching, voor de luisteraars die dat niet kennen, het grootste marketingplatform in Nederland, trainingsplatform ook, natuurlijk heel veel informatie over marketing en AI, social media, zij vroegen mij om LinkedIn trainingen te geven of cursussen en toen dacht ik ja ik ga me nu gewoon volledig focussen op LinkedIn. Dat stel ik aan klanten ook altijd.
Probeer niet alles te doen Ook wat social media betreft ga niet ga niet proberen ook direct op alle platforms, er kan beter dan eentje even goed doen maar überhaupt richt je niet op iedereen maar kies je doelgroep Dat deed ik zelf dus eigenlijk nog niet. Toen heb ik me gefocust op LinkedIn. Het is ook onmogelijk om al die platforms goed bij te houden. Dat doe ik nu denk ik 5 jaar echt volledig LinkedIn.
[00:04:53] Unknown:
Ja, ik herken dat wel. Ik hoor het ook van veel andere ondernemers die willen het liefst overal. Die willen het liefst op TikTok heel hard groeien in Instagram en LinkedIn en ik had daar eigenlijk wel een vraag over van jou want ik hoor wel eens en ik heb het zelf eerlijk gezegd ook een tijdje gedacht dat LinkedIn best wel zakelijk is. Best wel formeel, het gaat echt over zakelijke relaties en ik heb daardoor ook een tijdje LinkedIn wat links laten liggen en een beetje gedacht van nou ja het is allemaal wel prima dat het bestaat maar ik focus mij meer op mijn Instagram. Ook met het idee van ergens inderdaad flink groeien. Maar de afgelopen tijd ben ik toch wel weer meer gaan doen met LinkedIn, merk ik ook dat je andere gesprekken kunt voeren. Herken je dat ook? Is dat veranderd bij LinkedIn? Nou,
[00:05:32] Unknown:
LinkedIn, je krijgt hier al wel het verwijt van klanten van mij of dat hoor ik überhaupt wel van LinkedIn lijkt ook steeds meer op Facebook. Heel veel mensen, Het lijkt alsof het een soort minder kwaad kan als je iets op Instagram of Facebook plaatst, het is makkelijker. Mensen durven het sneller daar te posten en dat vind ik juist zo heel erg mooi van het platform LinkedIn. Het is een zakelijk platform en waar je op Instagram eigenlijk, ja, misschien meer het resultaat laat zien of het fundeel ervan kan je op op LinkedIn het zakelijke gedeelte laten zien dus bijna soorten wetenschappelijke onderbouwing bijvoorbeeld.
Dus waar je als coach Je ziet heel veel coaches op Instagram vertellen over ademhalingsoefeningen of rouwverwerking maar juist door ook op LinkedIn te zitten kun je laten zien dat je daarvoor gestudeerd hebt dat je echt bepaalde tactieken en methodieken gebruikt. Nou en dan het tweede deel van jouw vraag is het zeg maar een soort aan het verFacebooken LinkedIn? Dat is zeker zo omdat er natuurlijk ook een hele nieuwe generatie toetreedt op LinkedIn. Misschien wel omdat heel veel LinkedIn traders heel erg hun best hebben gedaan om mensen naar LinkedIn te krijgen, dat ik ook. Maar LinkedIn probeert ook altijd die platforms na te doen, zeg maar. Dus ja, er is ook video's nu heel belangrijk op LinkedIn en dat hebben ze natuurlijk ook van Instagram en van TikTok.
Mensen plaatsen heel vaak iets wat ze op Instagram plaatsen. Op TikTok plaatsen ze door op LinkedIn. Maar, ja, weet je, als je dat niet wilt lezen, als je dus op LinkedIn echt bezig wil zijn met je vak en je stoort je aan die post dan moet je daar eigenlijk moet je zelf een soort dwingen om daar niet naar te gaan kijken. Want als jij daar tijd aan besteedt dan geef je het signaal aan het algoritme hey, dit vindt die persoon interessant, ik ga daar meer van laten zien. En dat werkt op alle platforms natuurlijk zo en dat LinkedIn ook. En zodra jij ja, je stoort je eraan maar juist die berichten over ongelukken of mensen die vroeger bijvoorbeeld verstoten zijn op school en nu wel allerlei dokters degrees hebben enzo, ja die zijn heel prikkelend om te lezen en baal je er wel een soort van maar ja eigenlijk is het dus heel belangrijk om van tevoren goed je doel te bepalen net zoals je met je e-mails gaat doen en je zoekt naar een bepaalde e-mail, je gaat ook niet alles lopen lezen en dus op LinkedIn dus niet gaan starten met scrollen maar ja, toch wel eventjes een tip als je LinkedIn gaat niet meteen gaan scrollen want dan ben je heel veel tijd kwijt en laat je leiden door door wat er voorbij komt Terwijl als je van tevoren denkt ik wil dat bedrijf benaderen dus dan ga je echt daadwerkelijk naar dat bedrijf toe, kijken wie er werken, kijken wat ze delen en ga je daar je ding doen. En dan krijg je natuurlijk veel minder van die Facebook-achtige berichten te zien en dan blijf je gewoon binnen je vakgebied.
[00:09:09] Unknown:
Ja, nou dat is een hele mooie tip. Dankjewel. Ja, de reden dat je dat zei is ook dat ik vroeg: we gaan niet veel focussen op de tips want ik weet dat je heel veel tips hebt. Je hebt een prachtig boek geschreven, het staat er helemaal vol mee Maar ik ben vooral even benieuwd naar jouw eigen verhaal daarover en om dan mensen de ruimte te geven natuurlijk om zelf ook het boek aan te schaffen of bij jou een training te volgen als ze dat leuk vinden. En 1 ding wat ik ook wel vaak hoor en dat vind ik dan zelf niet, maar ik ben wel benieuwd hoe jij daarover denkt is dat heel veel mensen denken dat LinkedIn eigenlijk een soort online cv is. Je gooit alles al waar je goed in bent, opleidingen, natuurlijk ook reviews, een stukje social proof wat je ook in je boek een heel mooi hoofdstuk over hebt geschreven.
Hoe kijk je daar tegenaan als mensen zeggen LinkedIn is puur alleen maar voor als ik werk moet zoeken en de rest van het jaar doe ik er niet zoveel mee, het is echt een online cv.
[00:09:53] Unknown:
Ja, nou dat is nog steeds wel zo dat mensen dat denken, dat mensen zeggen ik ben er een tijd niet mee op geweest want ik heb een leuke basis, het hoeft niet. Maar het is natuurlijk ook wel Het is een zakelijk platform dus je zit daar met je zakelijke doel en dat kan zijn een nieuwe baan vinden maar het is ook een platform waar je jezelf kunt presenteren als vakmensen en als je ergens met plezier werkt dan is het ook heel goed om jezelf als vakmensen te laten zien want daarmee doe je goed voor je organisatie Ja, en ook je cv, als je gaat solliciteren nu dan is het ook niet meer zo Als je alleen maar je cv stuurt zeg maar, dan loop je ook eigenlijk een soort minder kans. Je moet ook jezelf natuurlijk goed presenteren, dus wat dat betreft is dat stukje ook al een beetje anders.
Ja, LinkedIn is eigenlijk je etalage.
[00:10:56] Unknown:
Ja, wat je zegt je staat ook voor het bedrijf. Als je voor een bedrijf werkt of als ondernemer je eigen bedrijf hebt is het ook natuurlijk belangrijk dat je dat visitekaartje ook laat zien. Je kan daar ook weer je eigen bedrijf in helpen. Ik werk dan nu voor een klant, parttime eigenlijk, en daar organiseren heel veel evenementen. Specifiek in de technologische branche en daar worden ook opgeroepen aan het personeel van joh zet op je eigen LinkedIn ook informatie over die evenementen. Want jouw netwerk kan ook weer geïnteresseerd zijn in om naar die evenementen toe te gaan. Van netwerkevenementen met heel veel kennis delen over hele specifieke technologische oplossingen.
Dus ja, als jij daar eerder in hebt gewerkt of als je zelf een technische achtergrond hebt, dan vergeet je misschien hoe belangrijk het voor jouw netwerk ook weer is om daar ook over te weten. En het kan natuurlijk ook aan de andere kant alweer de andere kant opgaan als je inderdaad te ver daarin gaat of te persoonlijk wordt en mensen daaraan gaan irriteren. Kan dat ook terugslaan op dat bedrijf denk je?
[00:11:48] Unknown:
Ja, nou ja ik denk dat je je moet er natuurlijk wel over in gesprek met je mensen in gesprek blijven ook en jij zei net van jullie organiseren dan events en dan wordt opgeroepen van deel dit ook en dat is wel een beetje een shifting die gemaakt zou kunnen worden door bedrijven, door beheerders van pagina's Dat ze niet eigenlijk een eenzijdig eenzijdig inspanning van hun medewerkers verwachten op LinkedIn maar dat ze juist aan de andere kant gaan zitten door hun medewerkers te stimuleren. Dus als zij iets posten dat ze dus als bedrijf, als bedrijfspagina daar een comment onder zetten bijvoorbeeld of je kan natuurlijk al beginnen met intern aangeven goh, dat was een leuke post maar je kan dat op LinkedIn ook laten zien.
Dus dat je meer een outrace doet vanuit je bedrijfspagina. Ja, sorry, ik praat toch wel heel veel in tips. Dat is Ik kan het niet Ik heb trouwens wel een stukje persoonlijke voorstellen overgeslagen volgens mij.
[00:13:00] Unknown:
Ja, laten we daar zo nog even op verder gaan. Maar het geeft helemaal niks dat je juist tips ook wil delen want het geeft ook weer aan dat jij iemand bent die heel graag kennis wil delen. En dat is lekker een mooi bruggetje naar inderdaad een van mijn eerste vragen van vertel even heel kort iets over jezelf. Je was ook meteen zo in je verhaal dat ik het zelf ook even gemist heb dus bij deze. Maar dat geeft je wel. Ja, nou ik
[00:13:25] Unknown:
ben moeder van 3 puberzone en dat gaat altijd voor zeg maar, dus dat is mijn belangrijkste missie in mijn leven. Maar ik kan wel, ja ik moet wel heel vaak nog even uit mijn kantoor gehaald worden zeg maar, kantoor naar huis. Ik woon in Nuvennep, mannengezin Ja, ik sport heel veel. Ik ben Ja, het was wel grappig want ik deed altijd aan hardlopen Toen heb ik begin van dit jaar een boek gelezen van Tomic Hebbits om gewoontes aan te passen en eigenlijk ook wel een beetje in het licht van LinkedIn. Daar kom ik straks nog eventjes op terug. Want in Libilic die gaat natuurlijk ook om dat je je gewoontes aanpast, maar dus dit is even wat breder.
En toen zei James Clear, de schrijver van dat boek, die zei: Het begint met een commitment. Even een ander voorbeeldje: als je wilt stoppen met roken en iemand biedt jou een sigaret aan en jij zegt: ik probeer te stoppen of je zegt: ik rook niet. Nou, in welke van die 2 gevallen zal er nog een keer aangedrongen worden op die sigaret Dus als jij zelf overtuigd bent van iets en je spreekt dat uit, a. Voel je dat zelf, maar b. Gaat die ander daar ook op acteren en dan gebeurt er iets. Dus zo heb ik het begin van dit jaar gezegd: ik ben wielrenner want ik heb een vriendin die heel fanatiek fietst en ik fietste met haar mee zeg maar, maar in de tussentijd zat ik ook nog op tennis en ik vond hardlopen en zwemmen allemaal heel erg leuk en toen merkte ik ik word nergens beter in eigenlijk een beetje vergelijkbaar met ik begin Facebook, Instagram en LinkedIn en toen dacht ik ja, het is niet helemaal ver naar mijn vriendin toe dat zij wel bezig is met trainingen en dus elk weekend als ik met haar ging fietsen dat zij beter werd en sneller en dat ik dan op een gegeven moment zag er achteraan hang Toen heb ik Maar zij gaat dan ook gewoon als zij voelt: hey, ik heb gewerkt, ik moet even uit. Nou, ik pak er dan mijn hardloopschoenen en zij pakt dan de fiets. Dus ik dacht toen: ik ben wielrenner.
Dat sprak ik toen uit naar aanleiding van de eerste hoofdstuk van het boek Ik ben wielrenner en toen heb ik eigenlijk op zo'n moment als ik naar buiten wilde de fiets gepakt in het begin voelde dat nog een beetje apart maar je bent wielrenner, dus je gaat naar buiten, je gaat fietsen. En ik merk dat dat gewoon heel goed werkt. Ja, maar ik dacht ook van ja, waarom ben ik dan geen wielrenner? Het is een mooie metafoor, want ik heb een hele mooie fiets die staat ik kijk elke keer naar naar die staat in mijn kantoor want die gaat nog steeds niet in de schuur bij de andere fietsen. Ik heb natuurlijk fietsoutfits en nu inmiddels ook allerlei searches en een goede helm, schoenen bla bla bla, klikbetalen. Dus ik ben gewoon wielrenner.
Ja, en dat is natuurlijk waar het vaak begint. Dat je zelf overtuigd bent zonder op te scheppen ofzo. Ik vind wielrenner nog wel een beetje een groot woord hoor.
[00:16:35] Unknown:
Maar goed, ik weet niet welk ander woord ervoor is. Ik ook niet en waarom zou het niet. Je bent een schepper als je zegt dat je iets heel leuk vindt en dat je er geld en tijd en energie in investeert.
[00:16:47] Unknown:
Nee, het klinkt een beetje voor wel een beetje als stoere Frans zeg maar. Ik ben wielrenner dus, maar dat is dus niet zo. Ik ben gewoon wielrenner. Ik
[00:16:55] Unknown:
ben Ja, misschien is dat ook een beetje meer mannen ding. Dat mannen heel snel zeggen ik ben wielrenner en dan fietsen ze waarschijnlijk een heel stuk achter jou. Terwijl jij zegt dan ik fiets een beetje, jij bent zo weg. Ja ja ja ja. Ja, ja ja. Ja, ja. Ja. Maar
[00:17:10] Unknown:
dat stukje, dat heb ik zelf ook en dat herken ik natuurlijk ook wel bij mijn klanten. Mensen zijn toch ook huiverig, er wordt zo ook geschreeuwd aan LinkedIn. Ja, ook Facebook-achtige berichten maar ja, veel lege content waarbij je denkt van nou ja, die informatie wordt allemaal gedeeld en wie zit er dan nog bij mij te wachten?
[00:17:36] Unknown:
Ja, je verhaal doet me een beetje denken. Ik zat van de week naar, ik luister graag Studio Brussel, een Vlaamse radiozender want dat vind muziek net wat leuker en er was een dj die ging een halve Ironman doen en Ik vond wat aan mijn stoel, want ik had zoiets van holy moly, dat is hartstikke veel. En ze zei: ja, ja, nou ja, ik weet niet of ik het ga redden. En gelukkig zei haar collega tegen haar: holy moly, je gaat een halve Ironman, kom op. Weet je hoe pittig het is? Voor duidelijkheid wie dat niet kent is fietsen, zwemmen en hardlopen. Maar gewoon het feit al dat je er zo instaat van ja maar ik ga maar een halve doen.
Ik ben er even een klein stukje van te doen om zoveel verschillende soorten sport achter elkaar. Dus misschien ook met jouw wielrennen. Ja, ik snap dat wel, ik heb het boek ook gelezen, ik heb het ook gebruikt voor mijn eigen trainingen om mensen te helpen met marketinggewoontes dan. En om het bruggetje er weer te maken naar LinkedIn denk ik als je echt zegt ik wil groeien op LinkedIn en en je zelf ook niet steeds allemaal excuses gaat verzinnen. Nee, koop dit boek, ga bij jou in training, ga YouTube filmpjes kijken, ga het gewoon proberen. Ga gewoon echt 3 weken lang non-stop regelmatig posten en lezen wat andere mensen doen die jij goed vindt. Dan ga je ook de wielrenner op LinkedIn worden en beter worden en steeds meer tools daarbij verzinnen. Ja, ik snap hem.
[00:18:53] Unknown:
Het is natuurlijk ook zo dat je na Mensen beginnen dan en dan volg hoe het moet en na een week of zo, misschien 2 weken dan valt het aantal likes tegen en dan zijn ze nog niet gebeld door nieuwe klanten en dan is er misschien ook wel eens een keer een comment gekomen van iemand die een beetje onaardig was wat ik gewoon eigenlijk not done vind, maar goed. En dan haken mensen af, maar net als met die Ironman of Halve of wielrennen dat lukt je ook niet. Na een week kan je ook niet de Tour Tour de France of de Fiets alsstedentocht doen bijvoorbeeld. Dus daar heb je ook even tijd voor nodig.
[00:19:32] Unknown:
Ja, het grappige is ik heb die vergelijking vaker gemaakt omdat ik ook zelf begin dit jaar veel fantasieker ben gaan trainen en 3 keer per week ben gaan sporten in plaats van 2 keer en zei ik ook, ja weet je, ik lig ook nog steeds eraf hoor na zo'n training. En niet alle oefeningen gaan in 1 keer. Maar op het moment dat je die commitment maakt en dus wel 3 keer per week gaat, dan ga je echt verschil zien. Terwijl als je zegt, nou ik ga 2 keer per week maar op dinsdag heb ik wat anders of ik kon geen oppas regelen of het lukt hem allemaal weer niet en je vervangt dat ook met niks. En dat is natuurlijk hetzelfde met social media. Je gaat niet groeien als je er geen energie insteekt, alles wat je aandacht geeft groeit.
En andersom werkt het natuurlijk ook.
[00:20:07] Unknown:
Wat ik wel mooi vond, in jouw eerdere podcast en daarom vond ik het ook zo leuk om jou dat wij het nu doen. Ik herken zoveel dingen die ze eerder hoorde bij jou dat je bijvoorbeeld begon weer met sporten en dan zeg je ook van: ga gewoon een ommetje doen. Zo ben ik ook weer begonnen. Dat je dus elke dag Het lijkt heel suf, maar dat je probeert die 10000 stappen te doen. Er zijn dagen dat je er gewoon niet aan komt. Dus je hond hebt waarschijnlijk wel, maar zonder hond is dat lastiger. En ga dan onderweg, maak het ook leuker voor jezelf, ga dan luisteren naar een podcast. Deze bijvoorbeeld. Of andere dingen of muziek of een boek en ik zie altijd wel weer de vergelijking ook weer naar LinkedIn Probeer dat in 5 minuutjes per dag, maak het niet te ingewikkeld en Ik merk dus nu dat die ommetje zo'n gewoonte geworden zijn dat ik het idee heb dat ik ze niet meer doe Dat is raar hè eigenlijk.
Eerst kost het heel veel moeite en dan zit het in je systeem en dan mis je het ook als je het niet doet en ja, dan ga je toch een beetje dat automatisch doen en dan ja, dat is super en dan kan je een stapje verder zetten.
[00:21:32] Unknown:
Ja, absoluut. Ik ben wel heel erg benieuwd, een beetje voor jou als coach, als marketeer, gewoon iets meer nu op hoe jij dingen ziet. En ben ik benieuwd van Er gaat heel veel energie uit, je sport ook, praat er heel energiek over. Merk je ook dat je dat meeneemt in hoe je je content deelt, schrijft, video maakt?
[00:21:53] Unknown:
Ja, even denken. Hoe doe je je deze vraag?
[00:21:56] Unknown:
Vraag? Je bent gewoon van jezelf een heel energiek persoon. Dat zie ik nu omdat ik dit gesprek ben. We hebben elkaar al eerder gesproken en ik merk gewoon mensen met heel veel energie dat zie je niet altijd terug in een post. Je gaf in ons vorige gesprek ook even aan van soms zijn mensen offline in een live gesprek op een netwerk bijvoorbeeld heel bubily, heel enthousiast, kunnen meteen heel veel helpen en komen dan vervolgens met best wel droge saaie kost. Misschien ook omdat ze dat nog niet durven te laten zien, maar merk je dat het bij jou wel makkelijker gaat nu?
[00:22:25] Unknown:
Ja, ik merk dat waar ik eigenlijk altijd het advies geef om zeg maar de content batchen, dus op een bepaald moment je content te maken merk ik ik ben natuurlijk heel veel met LinkedIn bezig dus bij mij komt het dan wel dat ik betere posts maak als ik ze gewoon spontaan maak en dan is het vaak ook wel op een tijdstip dat het niet helemaal handig is om te posten. Het is natuurlijk wel goed om te posten op LinkedIn als mensen kunnen reageren. Voor het algoritme is dat ook beter. Ja ik gebruik ook wel AI voor ideetjes maar ik maak er altijd wel weer helemaal iets anders van want het moet wel echt in mijn mijn toon zijn zeg maar.
Ik heb laatst een workshop gegeven op een mbo opleiding en dan heb ik maar een uur en dan ben ik nog een soort kapot na dat uur, maar dat is wel het tempo wat zij dan aankunnen. In mijn normale trainingen moet ik altijd heel erg opletten dat iedereen, eigenlijk heb ik al groepen van 10 mensen bijvoorbeeld, en ik vind het heel erg belangrijk dat iedereen aangaat, dat iedereen wat leert dus dan moet ik er echt op letten dat ik het tandje minder snel ga, zeg maar. Sommige mensen kunnen dat wel handelen, maar sommige mensen niet en dan moet je die mensen erbij betrekken uiteraard. Maar ja, les is more, dat past niet zo bij mij. Dat zie je ook aan mijn profiel, het is al lekker gevuld.
[00:24:09] Unknown:
Ja, ik vind het ook heel leuk dat jij een bewegende banner hebt. Ik heb hem nu even hier als geheugensteunt erbij staan. Dat is echt leuk. Ja, leuk. En je hebt eigenlijk al een heleboel antwoorden geven op vragen die ik had over hoe je werkt. Dus ik wil heel graag nu even naar je boek verder gaan. Want je hebt een boek geschreven en dat heb ik ook van jou mogen ontvangen dus hartelijk dank daarvoor. Hartstikke fijn om dat te mogen lezen. En wat mij gelijk opviel, en dat heb je volgens mij ook wel genoemd in ons gesprek, is dat je inmiddels op de vierde druk zit. Dat is helemaal geweldig natuurlijk. En deels is dat natuurlijk omdat je goede oplage hebt, maar aan de andere kant wat ik heel interessant vond is dat jij heel veel blijft bijwerken aan het boek en besteed nieuwe dingen erin zet, zoals in deze vierde druk heb je het dus over stap voor stap uitleggen hoe je chatsiputy inzet voor LinkedIn.
Maar begin even bij het begin. Je bent een boek gaan schrijven, je gaf net al aan dat is door een uitgever aan jou gevraagd. Kun je even vertellen hoe dat gegaan is? Ja, ik gaf een LinkedIn in Kampin training bij de uitgever
[00:25:06] Unknown:
om met het team zeg maar als ambassadeur op te kunnen treden voor de uitgever. En aan het eind vroeg de uitgever kun jij een boekje voor ons schrijven? En ik was helemaal vereerd, net als een nominatie bij een award ofzo. Hij had daarna een telefoongesprek, dus ik dacht ja, gewoon leuk, ik ben naar huis gegaan en nou je hoorde de uitgever wilde ik een boek schrijven op LinkedIn. Maar een week later belde die uitgever weer en toen zei hij: ik was wel serieus over het boek dus toen heb ik een voorstel gedaan. Ze hadden hiervoor een boek dat was door een Engelse of Amerikaanse return-trainer geschreven en dat was, ja ik vond dat een hele negatieve benadering. De 10 dingen die je niet moet doen of zo.
Denk maar eens niet aan wijn of zo of aan belk nu. Dus ik heb toen Dat was gelijk met de vraag van Frankwatching om daar training te geven. Dus ik heb een je start al met je inhoudsopgave en je flaptekst, tegenwoordig heb je het en wat stop je er allemaal in? Nou toen kwam dat less is more wat helemaal niet bij mij past kwam natuurlijk weer voorbij want als je eenmaal begint ik dacht eigenlijk dus de inhoudsopgave van de training bij Frankwatching dat kan mooi ook mijn boek zijn of vice versa en dat zou dan 3 maanden daarna zouden die trainingen starten bij Frankwatching en ik denk ga ik een boeken 3 maanden schrijven Dat is niet helemaal gelukt
[00:26:42] Unknown:
Gek nou, wat een ambitieuze
[00:26:45] Unknown:
tijd gedaan, 3 maanden voor jouw boek. Nou ja, op zich kan het wel en zeker met AI zou dat nu ook wel kunnen maar ik kan dat niet want als ik begin met een training dan denk ik ook ja dit moeten mensen ook weten en dit ook. Dus ik had op een gegeven moment, dat zal je ook zien in mijn boek, het bestaat uit 3 delen je persoonlijke profiel, je bedrijfspagina en social selling. En ja als je het hebt over ik ben niet zo goed in vertellen dat je het moet doen, ik wil graag vertellen hoe je het moet doen en waarom je het moet doen en hoe het al voor jou werkt. Dat kost wel veel meer moeite en harder trekken in de markt ook zeg maar maar ja ik hou niet van die lege webinars waarbij je eigenlijk denkt van wat heb ik nou eigenlijk geleerd, ik heb alleen maar het promopraatje gehoord Dus ja, dat was dus ook met mijn boek zo dat ik dacht ja als ik vertel over profiel, ja het is niet alleen maar je profiel want je moet ook actief zijn en ja maar hoe dan?
Nou ja goed, dus uiteindelijk heb ik wel na driekwart jaar tegen die uitgevers gezegd kunnen we geen 3 boeken van maken. Dat was voor hem commercieel niet interessant, dus ik moest gewoon aanpoten en zorgen dat het boek uiteindelijk toch klaar was. Het is best wel een dik boek geworden, hè, 248 pagina's met alles wat je met de glazen versie kan doen dus
[00:28:17] Unknown:
ik ben wel even vergeten door mijn Dat geeft hem niet, dat is me prima, hartstikke helder. En wat ik vooral heel leuk vind aan je boek, want ik heb het een iets te kort dag gehad om het helemaal goed te kunnen lezen, maar ik heb het wel even gescand omdat ik het wel belangrijk vind om te weten waar we het over hebben, is dat je een heel praktisch boek ervan hebt gemaakt. Je hebt heel veel, sowieso is het qua layout heel prettig te scannen. Dat merkte ik nu omdat ik gewoon even door tijdgebrek niet het hele boek van A tot Z kon lezen, maar ik heb toch heel veel dingen uitgehaald dat ik dacht dat vind ik interessant. Ik ben ook iemand, ik werk al sinds, nou weer ooit LinkedIn gestart, ik denk 2008 of 9, ik weet niet precies ergens in mijn eerste volwassen banen zal ik maar zeggen werd het maar aangedaan om dat toch te gaan doen. Dus ik heb al het een en ander geoefend gedaan, natuurlijk als marketeer ook wel veel mee gewerkt. En dan is het juist ook leuk om te kunnen kiezen van oké wil ik echt de basisprincipes of ken ik die al, maar ook de verdieping en dat pik je er zo uit. Het zijn heel veel tips. Ik vond het stuk over social selling ook heel mooi dus ik denk dat ik daar stiekem mee ga draaien.
Dat vond ik echt heel helder en ook dat je zo'n update doet. Wat ik mij afvraag: Je hebt nu een aantal herdrukken gedaan en het is ook een fysiek herdruk. Is het dan eigenlijk niet makkelijker om het als e-book uit te geven waardoor je nog makkelijker, nog sneller dingen bij het publiek over de bühne krijgt?
[00:29:32] Unknown:
Ja, daar heb ik wel over nagedacht. Ik heb ook wel eens een e-book gezien van iemand die ook een fysiek boek had uitgebracht en dacht ik ja dat is op een e-reader gewoon niet te doen zeg maar Ik heb natuurlijk heel veel voorbeelden ook erin zitten print screens en daardoor is het ook lastig om het elke keer weer bij te werken maar dat is voor mij Die uitgever gaf toen aan mensen willen vaak gewoon naast hun computer iets hebben wat ze even terug kunnen kijken en dat heb ik ook heel vaak wel terug gekregen van mensen die het boek gekocht hebben Ook iemand die zei van ja het is ook gewoon heel fijn om Het is eigenlijk ook een marketingboek met name dus het is ook heel fijn om stukjes te lezen terwijl je op de bank zit dus niet achter je laptop om meteen dingen te doen en juist in het begin over wat wil je eigenlijk uitstralen, welke woorden zijn van jou van belang, wie is je doelgroep en daar dieper op ingaan dat zijn dingen die je vooraf op de bank prima kan doen zeg maar. Ja, dan is het ook lekker om gewoon dat als boek te hebben en je kan er lekker in krassen en briefjes in hangen van dit wil ik nog even bekijken En de checklistjes, dus je kan afvinken.
Je moet het gewoon een beetje als werkboek
[00:31:05] Unknown:
zien. Ja, en waarschijnlijk zijn meer mensen zoals ik, maar ik hou gewoon heel erg van een fysiek boek vasthouden. Ik heb mijn allereerste studie ooit als boekhandel naar uitgeverij. Ik heb vroeger de droom gehad om inderdaad bij een uitgeverij te gaan werken. Ik vind nog steeds een fysiek boek in mijn handen hebben en inderdaad met papiertjes ertussen. Ik ben niet zo van het in de kantlijn te kriebelen, dat vind ik toch zonde altijd op de een of andere manier. Ik snap wel bij dit boek zeker, het leest echt meer als een handboek, werkboek met af en toe ook wel heel goede toelichting en heel veel screenshots. Ja, ik snap wel dat het fysiek dan beter werkt, maar omdat je het zo vaak update en zo up-to-date wil houden dacht ik hey is dat niet ook, maar ik vind het een goede keuze.
En dan ben ik wel erg benieuwd tijdens het schrijven van het boek of misschien tijdens het schrijven van de laatste herdruk waren er ook dingen die je echt opviel dat je dacht hey daar heb ik nu voor boek dan dieper ingedoken of heb ik meer onderzoek naar gedaan op LinkedIn, maar daar had ik misschien als ik het boek niet had geschreven of niet naar mee bezig was niet zo over nagedacht. Zijn er bepaalde trends of tools die je juist gaat testen bijvoorbeeld op LinkedIn?
[00:32:05] Unknown:
Nee, ja, er zijn Er is een aantal mensen dat zich bezig houdt met alle nieuwe features en ook natuurlijk met de nieuwste algoritme tips en soms volg ik dat een tijdje en dat vind ik superleuk en dan zie ik ook weer, ja, mij vallen dingen ook wel op van hé daar zit nu een opmerking van LinkedIn en die stond er eerst niet Dat soort dingen pas ik niet aan in mijn boek want, en ik heb het ook als Betrainingen, als ik dat allemaal zo op de letters zou volgen dan zou je eigenlijk bij wijze van spreken elke week of elke maand terug moeten komen bij een bedrijf van ja, nu wordt er meer aandacht besteed aan je lijp of nu is de video weer belangrijker dan een poll of noem maar wat terwijl dat mijn klanten die willen eigenlijk daar helemaal niet zoveel tijd aan besteden. LinkedIn is een soort noodzakelijk kwaad In het begin mijn training had ik altijd zo van LinkedIn is niet leuk of het hoeft veel niet leuk te zijn voor mij wel, dat is mijn vak maar jullie hebben allemaal je eigen vak en ja, ik wil zorgen dat ze LinkedIn kunnen gebruiken op een manier waar zij er minder last van hebben maar dat ze dus wel effectief actief kunnen zijn, zeg maar Dus als jij op pagina 15 open wil doen, zo begin ik met trending op de partij.
[00:33:44] Unknown:
Ja, doe ik nu even. Jammer voor jou als luisteraar als je een boek nog niet hebt. Kijk, wauw. Zal ik even vertellen aan de luisteraar wat ik nu zie? Aan de ene kant op pagina 14 heb ik een hele mooie screenshot van de mobiele telefoon waarmee je dus kunt zien waar alles staat. Op pagina 15 altijd: 5 minuten lijstje.
[00:34:00] Unknown:
Ja, dat is een beetje mijn dingetje. Kijk en als je even terugkomend nog op wat ik hiervoor zei en dat wil ik graag iets toelichten over dat 5 minuten lijstje. Als je heel erg bezig bent met hoe het algoritme werkt dan komt er geen letter uit je vinger zeg maar, dan durf je al helemaal niks want dan ben je meer bezig met het oppoetsen van een post en dan komt er niks spontaans meer uit dus dat werkt eigenlijk helemaal niet. Dus ik wil daar ook niet teveel aandacht aan besteden. Er zijn een paar dingen die altijd van toepassing zijn altijd waarde delen, mensen betrekken, zorgen dat het onderwerpen zijn waar jouw doelgroep echt iets aan heeft en als je dat doet dan win je het gewoon van het algoritme.
Er Er zijn natuurlijk altijd een paar handige tips nog. Maar dit is dit 5 minuten lijstje. Ik begin mijn trainingen altijd met mensen sturen naar dit lijstje om 2 redenen. Het is Als ik mijn boek uitdeel dan ligt mijn boek daar mensen krijgen altijd een boek als ze een 2 mannen aan mij doen dan ligt mijn boek daar te liggen en bijna niemand pakt hem op en ik heb daar heel veel tijd aan besteed. Het is mijn kindje, het is mijn baby'tje en niemand pakt mijn boek en niemand zegt wat goed en wat groot en wat leuk Dat vertel ik ook een beetje zo hè?
En dat is met jullie team post ook zo. Je besteedt daar heel veel aandacht aan en dan post je dat en niemand reageert. Als ik op een gegeven moment zeg doe dan even het boek open naar pagina 15 nou a. Ons laat zien welke dingen je zou kunnen in 5 minuten per dag maar dan pakken mensen allemaal het boek op en dan gaan ze ook nog even verder bladeren en zo werkt het dus ook met je LinkedIn post als jij iets post waar je dus heel veel aandacht aan besteed hebt en daar moet je nog iets mee doen voordat mensen Het is net als een fotoalbum was dat als je dat Je bent op vakantie geweest en vroeger had je dan zo'n fotoalbum dat ligt op tafel en niemand pakt het want anders moet ze dan maar gaan kijken terwijl als jij zegt we
[00:36:14] Unknown:
hebben met de dolfijnen gezwommen en goh, kijk eens, je laat het zien, dan vinden mensen dat wel, dan gaan mensen er wel iets mee doen Nou, dat en ja, dat 5 minuten lijstje Maar dat doe je dus wel in je training. Je geeft mensen dan wel de houvast oké, maar dan heb je die mooie post gemaakt of je hebt een artikel geplaatst wat je op LinkedIn hebt gezet. Daar geef je in je training dan de echte houvast of handvatten voor om dat ook te zorgen dat mensen wel door gaan bladeren.
[00:36:41] Unknown:
Ja, ja. Dan geef ik wel tips over tijdstip is natuurlijk van belang maar dat je mensen tagkt en dat je
[00:36:50] Unknown:
dat was geen hint om nu meteen al je teksten uit te gooien. Sorry.
[00:36:54] Unknown:
Nee, dat maakt niet uit.
[00:36:57] Unknown:
Gratis LinkedIn trainingen in mijn podcast. Nee hoor.
[00:37:01] Unknown:
Nou ja, met dit 5 minuten lijstje ik hoor heel vaak, ik weet niet of jij dat ook herkent bij jouw klanten. Ja, maar ik moet eerst nog even naar de kapper voor die profielfoto of ja maar ik moet eerst nog mijn werkervaring aanvullen en dan pas nee ik moet eerst nog mijn website klaar hebben voordat ze überhaupt op LinkedIn gaan Nou, dat is gewoon heel erg zonde, want het kost gewoon heel veel tijd om je netwerk op te bouwen en je zichtbaarheid te vergroten. En consistentie is heel erg belangrijk. Net zoals we net zeiden van, ja, elke dag even oefenen of 3 keer per week een stukje fietsen om beter wielrennen te worden Probeer 5 minuutjes per dag te doen en dat is bijna niks, maar het is wel heel leuk als jij, maken altijd de vergelijking ook, als jij je partner 5 minuutjes per dag een complimentje geeft dan wordt je relatie beter mits je het verspreidt over de dag. Bij LinkedIn moet je het wel dan comprimeren tot die 5 minuutjes en dan met die partner moet je ook, of moet je, om je relatie goed te houden moet je ook lekker uiteten gaan samen of een weekendje weg of een avondje zonder de kids Dus je moet sowieso iets meer af en toe wat meer tijd aan elkaar besteden en dat is met LinkedIn ook zo, maar als jij al 5 minuutjes per dag die aandacht besteedt aan elkaar dan gebeurt er al iets.
En dat is met LinkedIn ook zo.
[00:38:34] Unknown:
Ik vind dat een ontzettend mooie tip. Een van mijn vragen was inderdaad ook wat kan de ondernemer gaan doen als ze met jou met LinkedIn aan de slag gaan, maar eigenlijk heb je dat nu gewoon al gezegd dus die skip ik lekker en dan ben ik ook wel benieuwd naar Als je nu tegen een ondernemer die ook er heel erg tegenaan zit te hikken en die zegt: Ja Trudi, superleuk dat je het allemaal zegt, ik heb een prachtig boek geschreven, maar ik moet toch echt die website eerst afmaken of ik moet toch echt wel eerst even wat meer mensen kennen die dan mijn post voor mij gaan liken. Of weet je, je hebt ook van die boost groepjes, ik ben daar zwaar allergisch voor want ik vind dat allemaal heel erg buiten je eigen doelgroep en buiten je eigen klant. Maar goed als je het doet en het werkt voor jou doe lekker.
Maar wat wil je dan eigenlijk zeggen tegen die mensen van heb je een soort oproep of misschien iets wat je ook in je trainingen zegt om mensen even over die streep te trekken om het niet zo groots en ingewikkeld en meeslepend te maken?
[00:39:22] Unknown:
Nou wat misschien dan laagdrempelig kan zijn is dat je begint met een like van een bericht van mensen die misschien ook offline volgt of waar je een podcast van volgt of waar je een boek over van gelezen hebt of collega's dus like al een bericht. Dat is op zich heel laagdrempelig. Een stapje verder is zet er een comment onder en dan het liefst een comment iets uitgebreider dan alleen maar een berichtje naar degene die het gepost heeft omdat er heel veel mellezers zijn bedenk maar jij leest waarschijnlijk ook wel comments als je een post leest niet allemaal, maar de eerste ga je wel lezen.
Nou, dat wordt ook door LinkedIn beloond, je comments geven, je kunt ook zien in statistieken hoeveel mensen jouw comments gelezen hebben. Dus wat je vaak ziet is dat mensen bijvoorbeeld zeggen ik heb een nieuwe baan en dan zet je het onder gefeliciteerd gefeliciteerd gefeliciteerd nou niemand gaat op jouw profiel kijken als je alleen maar gefeliciteerd zet. Als je zegt gefeliciteerd dit is een hele mooie onderneming die zich bezig houdt met duurzaamheid daarmee geef je aan dat jij dat ook een belangrijk item vindt en dan kan het zijn dat mensen gaan kijken bij jou van: bij wie zegt dat nou eigenlijk? Nou dan komen ze op je profiel dan kan het balletje natuurlijk gaan rollen.
Dus ik denk dat dat is wel iets wat commenting is eigenlijk een beetje het nieuwe content delen want echt vanuit niets gaan posten dat is vaak wel heel erg lastig dus als je een comment zet bij de juiste mensen, waar jouw klanten ook zijn misschien moet je daar ook niet zoveel over nadenken dat je gewoon een comment zet onder een post wat jij interessant vindt over jouw vakgebied. Gewoon met wat je denkt. Mensen denken vaak iets als ze iets lezen. Denken ze goh, die conclusie is interessant of ze denken of ze hebben een vraag Dus ga het gesprek een beetje aan zonder dat je hele lange gesprekken hebt maar zet er een comment onder en als je merkt dat je een langer gesprek wilt hebben dan kan je natuurlijk ook daarna nog in een DM doen met een persoon.
Maar daarmee ben je ook al heel erg goed bezig met je zichtbaarheid en dan kan je in de tussentijd die website maken. Maar ja, als je een coach bijvoorbeeld die is klaar of bijna klaar met de opleiding en die is dan druk bezig met die website, maar die kan nu al mensen helpen. Die wordt niet beter als die website klaar is. Het voelt wel zo, maar als mensen nu bij jou komen met hun problemen dan kan je nu al zeggen misschien ben je nog niet bij de Kamer van Koophandel geweest of misschien mag je officieel nog niet dingen doen maar je kunt mensen helpen en dat kun je dus ook al online delen jouw methodieken en je kan ook zeggen in welk stadium je nu bent ben ik volop bezig met mijn website en dan neem je mensen mee in het proces.
[00:42:36] Unknown:
Ja, en ik denk ook dat een stukje accountability Vaak is de website ook een excuus wat wel 6 maanden kan blijven liggen. Als je dat dan enorm tegenhoudt en je zegt nou ik ben nu bezig met mijn website maar je kunt me ook via een DM bereiken of op 6 of ik weet niet wat. Er zijn natuurlijk 101 mogelijkheden. Plus dat ik ook wel denk dat mensen pas naar jouw website gaan als ze iets van jou interessant vinden. Dus onder paar comments van jou of dat je wat dingen laat zien. Blogs kun je gewoon op LinkedIn plaatsen, je kunt ook een verkorte versie in een post zetten op LinkedIn, daar kun je ook je AI tools weer voor gebruiken om iets te comprimeren. Ik zeg er wel altijd bij lees nog even goed na, zet echt even je eigen stijl elementen erin, dat niet zo'n heel letterlijk Chetje-BITY of andere Gemini achtig bericht wordt. Maar ja, maak gebruik van de tools die er zijn. Ik vind het een heel mooi advies. Dankjewel, Trudi.
[00:43:24] Unknown:
Ik mag er iets aan toevoegen dat een website door juist de komst van AI wordt je website ook wat minder van belang zeg maar. Waar het eerst altijd ging om je juiste zoekwoorden zodat je website goed gevonden wordt. Mensen zoeken in principe niet meer op woorden, ze zoeken allemaal met een zin van wat is het beste om te doen als ik dat op dat en je ziet al bij Google dat er AI-antwoorden komen en dus het gaat erom dat je op meerdere plekken dan je website antwoord geeft op vragen die mensen hebben, die jouw klanten hebben. Ze noemen dat TIA, they asku anser of AUW, Ansher engine Optimization, dus niet alleen maar search engine Optimization, maar Ansher En dan heb je ook nog Geo, nou je moet het maar zoeken wat het allemaal is.
Maar dus het is niet meer Dus dat excuus van ik heb mijn website nog niet dat geldt ook minder. Dus als jij juist antwoorden geeft op LinkedIn dan doet dat ook heel veel voor jouw vindbaarheid in de zoekmachines en dus ook in AI-
[00:44:43] Unknown:
zoekmachines. Mooi, nou met al deze tips denk ik dat mijn luisteraar in ieder geval veel verder kan en zo niet ik zet in de show notes de links naar jouw website, naar je LinkedIn profiel. Ga zeker even connecten met Trudie want dan heb je een hele waardevolle stroom aan informatie en ga zeker ook je trainingen volgen. Even voor duidelijkheid, je geeft trainingen aan ondernemers en aan bedrijven. Klopt dat? Ja klopt, ja.
[00:45:04] Unknown:
Ik ben gestart met zzp'ers maar ik vind dat best wel veel geur om steeds allemaal workshops vol te krijgen. Dan moet je toch wel een beetje meer gaan schreeuwen met webinars gaan geven en zo ben ik helemaal niet. Maar ik had daar wel een missie, want ik wil dus die zzp'er die ja, een soort bescheiden goed zit te zijn thuis of op kantoor of in zijn praktijk zichtbaar maken. En op een gegeven moment dacht ik ja daar zijn ook heel veel bedrijven die heel goed zijn, die goed doen voor de wereld je hebt natuurlijk ook heel veel goede doelen die niet zo goed weten hoe ze het moeten doen dus ik ben me toen meer gaan toeleggen op bedrijven en dan train ik eerst de beheerders, dus eerst de marketeers van het bedrijf zodat alles goed staat en zodat zij het goede voorbeeld kunnen zijn en dat ze een continue stroom hebben van content en ik denk ook heel veel in content, dat zal je ook hebben. Jij ziet gewoon de verhalen natuurlijk ook als jij 1 mens spreekt.
Dus dan gaan we een contentkalender opzetten en dan de volgende stap is met het team aan de slag een paar dingen in het profiel en daarna met name actief zijn op social media, op LinkedIn en wat werkt wel en wat werkt niet. Mensen de drempel over helpen. Je bent soms wel eens een halve psycholoog om ze te kijken waar de obstakels zitten en ja het is fantastisch als mensen dan die tenen uit hun comfortzone zetten heerlijk vind dat. Als er dan wat gebeurt en mensen voelen gewoon dat, hey, dit is wat bij mij past en zo kan ik het wel.
[00:46:46] Unknown:
Mooi, ja. Nou, wil je hier meer over weten, voel je je aangesproken er terug je en denk je van ik wil hier nog veel meer over leren, dan zou ik zeker aanraden om het boek te bestellen of om een training te gaan volgen. Dankjewel voor je tijd, dank je wel voor alle tips die je sluipend tussendoor hebt gegeven en dank ook zeker voor een heel mooi gesprek Rudy.
[00:47:05] Unknown:
Ja leuk, jij bedankt.
[00:47:07] Unknown:
Aan mijn luisteraar, dank je wel voor het luisteren en graag tot mijn volgende aflevering.
Introductie en Vooroordelen over LinkedIn
Gesprek met LinkedIn Expert Trudi Pannekeet
LinkedIn als Zakelijk Platform en Social Media Strategie
Persoonlijke Verhalen en Gewoontes van Trudi
Het Schrijven en Updaten van het Boek over LinkedIn
Praktische Tips voor LinkedIn Gebruik